תרגיל מטכ"לי

הרמטכ"ל: "האיומים משתנים, תרומתנו שהאזרחים יכולים להמשיך בחייהם"

גם היום נמשך תרגיל הפתע המטכ"לי. הרמטכ"ל גדי אייזנקוט אמר: "לתרגול יש חשיבות עצומה לאופן שבו אנו מסוגלים לממש את הפוטנציאל שלנו נגד כל האיומים, להגן על המדינה וגם לנצח (צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרמטכ"ל אמש בתרגיל (צילום: דובר צה"ל)

גם היום (שלישי), תרגיל הפתע המטכ"לי נמשך, וזאת בכדי לבדוק את מוכנות חיילי המילואים לתרחישים איתם עתידה מדינת ישראל להתמודד.

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט אמר: "החלטנו לתרגל את הצבא כולו. לתרגול יש חשיבות עצומה לאופן שבו אנחנו כצה"ל מסוגלים לממש את הפוטנציאל שלנו כצבא ההגנה לישראל, נגד כל האיומים עלינו, להגן על המדינה וגם לנצח. תרגיל כזה הוא תרגיל מלמד - גם אתכם כחיילים וגם את המטה הכללי".

בהתייחס לחשיבות תרגיל הפתע לאור המציאות הביטחונית עמה מתמודד צה"ל הסביר הרמטכ"ל כי "האיומים משתנים כל הזמן ומה שלא משתנה זו המחויבות של הדור הצעיר להגן על המדינה. התרומה הגדולה שלנו, במציאות הכה מורכבת הזו, היא שהאזרחים עדיין יכולים לחיות את חייהם".

התרגיל החל כאשר מאות אלפי חיילי מילואים מכוחות היבשה, פיקוד העורף, חיל הים וחיל האוויר קיבלו הודעות אוטומטיות מצה"ל המודיעים להם כי היום יתקיים תרגיל מטכ"לי.

לבסוף לא כולם הוזמנו לבסיסים, אלא רק כמה אלפי חיילים שידרשו לבצע תרחיש מעבר משגרה לחירום בבסיסים.

גורם בכיר בצה"ל הסביר, כי חיל האוויר יתרגל מעבר משגרה לחירום כולל נטרול אמצעי תקיפה ומערכים נוספים וחיל הים יבצע תרגול הכולל בין היתר תקיפת תשתיות לאומיות והגנה עליהן.

בפיקוד הצפון יערך תרגיל רחב היקף הכולל מעבר משיגרה לחירום כאשר מפקדי הפלוגות יגיעו לנקודות הגיוס ומשם לאזורי הלחימה המיוחסים.

בפיקוד הדרום יערכו הכוחות לפי מספר תרחישים ובהם לחימה מול רצועת עזה, מערכי ירי רקטי מרצועת עזה הכוללים גם את אנשי פיקוד העורף ואנשי יחידת החילוץ וההצלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר