קרבות בית אל

לילה של עימותים: כסאות על השוטרים וירי רימוני עשן

גם במהלך הלילה נמשכו העימותים ב"בתי דריינוף" בבית אל, בין המתנחלים לכוחות הביטחון. לעבר השוטרים הושלכו כסאות והם הגיבו בירי רמוני עשן. כמה מפגינים, בהם גם קטינים נעצרו (אקטואליה)

(צילום תמונה: ענבל גרוס, סוכנות תצפית; וידאו: איתי בלומנטל ynet)

העימותים בין המתנחלים לכוחות הביטחון בבית אל נמשכים: גם אתמול פרצו מספר עימותים בין הצדדים, כאשר צעירים ניסו לפרוץ חזרה ל"בתי דריינוף".

אחרי חצות ליל אמש, התחדש העימות כיסאות נזרקו לעבר שוטרי יס"מ שהיו במקום, שהגיבו מצידם בירי רמוני עשן.

על פי הדיווחים, בין שישה לתשעה מהמפגינים נעצרו, בהם גם כמה קטינים בני 14.

(צילום: אוהד צויגנרבג, "ידיעות אחרונות")

באחד המקרים, הוכה גם ראש מועצת בית אל, שי אלון, "גם חברי כנסת שהיו איתי וגם אנוכי ניסינו לבודד את האירוע. חטפתי מהלומות לא פשוטות. אנו מבקשים מכוחות הביטחון להרגיע במידי. זה לא ייגמר טוב. אנו מבקש לנצור את הנשקים ולשלב ידיים", דברי אלון.

אחד התושבים אמר ל-ynet: "זה לא משנה מה יהיה פה, אם הבתים ייהרסו או לא, מדובר בחלק ממאבק גדול יותר של התיישבות. אולי נפסיד בקרב - אבל לא בכל המלחמה".

(צילום: ענבל גרוס, סוכנות תצפית)

העימות האלים החל, בשעות הלילה בין שני לשלישי, כשמאות שוטרים ולוחמים, הגיעו לבתים המיועדים להריסה והשתלטו עליהם, זאת בכדי לאפשר את הריסתם מחר.

במקביל, חברת הבנייה, שבנתה את המקום בבעלות הקבלן מאיר דריינוף, עתרה אמש לבג"ץ, בדרישה לבטל את צו ההריסה, לאחר שהמקום קיבל כבר את כל האישורים הנדרשים. גם המדינה הביעה את עמדתה בדיון, כי יש לבטל את הרס הבתים, וכעת יצטרכו שופטי בג"ץ להחליט מה לעשות.

(צילום: שריה דימאנט, סוכנות תצפית)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר