השערורייה באלעד

צוריאל קריספל: "לסגור את הסמינרים, שפרוש ייקח אחריות"

"יש פה קרבות רחוב על חשבון דמעות ההורים", כך אומר סגן ראש העיר אלעד צוריאל קריספל בעקבות אי קבלת למעלה ממאה בנות לסמינרים ומוסיף וקורא לפרוש לקחת אחריות (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ישראל פרוש וצורי קריספל ( צילומים: שלומי כהן, ינקי לביא)

השערורייה המבישה באלעד: סגן ראש עיריית אלעד ויו"ר ש"ס המקומית צוריאל קריספל יוצא הבוקר (רביעי) למתקפה נגד מנהלי הסינרים בעיר בעקבות המצב שדווח ב"כיכר השבת" בו למעלה ממאה בנות לא התקבלו לסמינרים, חודש לפני תחילת שנת הלימודים. קריספל קורא לראש העיר ישראל פרוש להתערב ולמשרד החינוך לסגור את שני הסמינרים.

בשיחה עם "כיכר השבת" אומר קריספל: "מה שצריך לעשות זה שמשרד החינוך צריך להפעיל סמכות, גם ראש העיר ישראל פרוש, הם צריכים לחתוך את הסיפור, יש פה קרבות רחוב על חשבון דמעות של הורים ובנות שמאז שבוע שעבר לא יודעים את נפשם".

עוד באותו נושא:

"אין שום סיבה ששני בתי הספר לא יפתחו כמה כיתות שצריך כדי לקבל את הבנות", מוסיף קריספל, "אין שום סיבה להפריד בין הבנות, אלו אותן בנות שלמדו בבית הספר, מה זו האפליה של החרדים שעובדים, וכי הבנות של המורות הן לא בנות של עובדים?".

באשר לפעילותו של ראש העיר ישראל פרוש אומר קריספל: "אני חושב שלהיות ראש עיר זה לא רק לקבל כותרות ותמונות, ראש עיר צריך להיות ראש עיר ולקחת אחריות ולעבוד קשה, ללכלך את הידיים ולא לעמוד מהצד, הבנות הן אלו שסובלות".

על השיחות עם ההורים הכואבים אומר סגן ראש העיר: "התקשרו אלי הורים של בנות, הבנות שלהם למדו עם אותן הבנות שהתקבלו, לא מדובר בהורים בעייתיים מדובר במיטב ההורים והמשפחות, וההורים האלו חשך עליהם עולמם. אלו השיחות הכי קשות שיש לך כנציג ציבור, שהורים בוכים לך על הקו ואתה יודע שהם צודקים".

קריספל קורא למשרד החינוך: "שמשרד החינוך יסגור את שני הסמינרים ויפתח חדשים, לא יתכן שילדה עם 95 אחוזי הצלחה בבית ספר לא מתקבלת. מה זה הדבר הזה?"

"יש כאן מלחמת הכל בכל, זה מה שקורה כאן באלעד", מסכם צוריאל קריספל.

ראש העיר ישראל פרוש מסר בתגובה: "נאה דורש נאה מקיים. פניה לתקשורת אינה נחשבת לטיפול בבעיות העיר".

כפי שפורסם אתמול, משרד החינוך מכנס הבוקר כינוס מיוחד עם הגורמים המקצועיים בלשכתו של מנהל מחוז ירושלים מאיר שמעוני בכדי לנסות ולהגיע לסיום המשבר.

בכיר במשרד החינוך המעורה בפרשיה החדשה אמר אתמול ל"כיכר השבת": "משרד החינוך מגבה, נלחם וילחם בתופעה בכל האפשרויות העומדות לרשותו". במשפט זה למעשה הבהיר הבכיר במשרד החינוך למנהלי הסמינרים באלעד כי בכוונתו להיכנס לסיפור ולסיים את המשבר במהירות האפשרית וכי לא יסכים לפשרות על חשבון הבנות.

כזכור, אתמול דווח לראשונה ב"כיכר השבת" כי באלעד פרצה סערה בעקבות כך שלמעלה ממאה בנות, 50% מהבנות שנבחנו, קיבלו הודעה כי לא התקבלו לאף אחד משני הסמינרים היחידים בעיר - 'זלזניק' ו'לדעת חכמה'.

הבנות שחלקן ספרדיות וחלקן אשכנזיות נמצאות בבית כאשר אין להם מקום לימודים לשנה הבאה וזאת בשל החלטה חדשה ושערורייתית שלא לקבל בנות בשל כך שההורים שלהם עובדים לפרנסתם, כאשר מדובר בבנות למשפחות חרדיות לכל דבר ולא במשפחות בעייתיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר