קרבות בית אל

בג"ץ קבע: בתי דריינוף יהרסו; בנט: "לאשר בניית 300 יח"ד"

בג"ץ דחה לפני זמן קצר את עתירת הקבלן מאיר דריינוף, וקבע כי על המדינה להרוס עד מחר את בנייני המריבה בבית אל. ראש המועצה: "יום קשה ההחלטה לא מובנת". בבית היהודי הבהירו שלא יפרשו (משפט)

בתי דריינוף (צילום: אוהד צויגנרבג, "ידיעות אחרונות")

דרמה: לאחר יותר מיממה של עימותים בין המתנחלים לכוחות הביטחון, לפני זמן קצר (רביעי), פסק בג"ץ כי על המדינה להרוס את בתי דריינוף בבית אל.

השופטים, בראשות הנשיאה מרים נאור, דחו את עתירת הקבלן מאיר דריינוף, והורו להרוס את בנייני המריבה בבית אל.

כזכור אמש עתרה חברת הבניה לבג"ץ, בדרישה לבטל את צו ההריסה, לאחר שהמקום קיבל כבר את כל האישורים הנדרשים. גם המדינה הביעה את עמדתה בדיון, כי יש לבטל את הרס הבתים, וכעת כאמור פסקו שופטי בג"ץ להרוס את המבנים.

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט אמר: "אני קורא לראש הממשלה להודיע כעת על קיום הבטחתו לבניית 300 יחידות דיור ביהודה ושומרון כפי שהתחייב. זוהי פסיקה מצערת של בג"ץ אשר החליט להתעלם מעמדת המדינה כפי שהוגשה אתמול על פי דרישת הבית היהודי. פסיקת בג"צ תביא בעקבותיה לתנופת בניה בכל רחבי ההתיישבות, מטרתם לא תושג; ההיפך.

בנט הוסיף וקרא למפגינים: "מרגע שהתקבלה ההחלטה אני אומר באופן ברור: מחאה כן-אלימות לעולם לא."

שרת המשפטים איילת שקד הגיבה: "אנו חיים תחת שלטון חוק ועלינו לקבל את פסק הדין ועמו את רוע הגזרה, הבתים בבית אל יהרסו וייבנו מיד לאחר מכן, זוהי הדרך היהודית - לא מאבדים תקווה וממשיכים לבנות, לבנות ולבנות". היא הוסיפה, "אני קוראת לשר הבטחון ולראש הממשלה לקיים את הבטחותיהם לבוחרים ולמען המתקת הגלולה להתחיל ולבנות כבר היום, בלי תירוצים".

השר אורי אריאל הגיב לפסיקה: ״אני דורש מראש הממשלה לאשר עוד היום את בניית 300 יחידות הדיור שהבטיח עוד לאחר פינוי בתי האולפנא ולאפשר את בניית בתי דריינוף באופן מיידי לאחר ביצוע פסיקת בג״ץ. המציאות שבה הורסים בתי יהודים בארץ ישראל ועוד בתקופת כהונתה של ממשלה לאומית שנבחרה ברוב גדול היא מציאות שלא נוכל לאפשר את קיומה. יש להפסיק את ההקפאה מיידית״

ראש המועצה המקומית בית אל שי אלון, הגיב לפסיקה ואמר: "יום קשה, ההחלטה לא מובנת, נמשיך את המאבק על בנייה בכל יהודה ושומרון".

מהמעצה המקומית נמסר בתגובה: "נדהמנו מאטימותו של בגץ ומהתעלמתו מהאישורים שהוסדרו לבניין. מצער מאוד לדעת שבגץ קידש מלחמה על הבתים הללו והתעלם מהשכל הישר. יחד עם זאת נכבד בצער את הפסיקה . אנו דורשים בתוקף כעת מראש הממשלה לאשר במהירות אתהתכנית לבניית 300 יחידות הדיור שהבטיח ולהסדיר את כל הבתים ביו"ש".

ההחלטה צפויה לגרור עימותים בתוך הקואליציה וזאת לאחר ששרי מפלגת הבית היהודי הבהירו את עמדתם הנחרצת בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו כי לא יתנו לממשלה לאומית להרוס את המבנים. עם זאת שרת המשפטים איילת שקד הבהירה כי הם לא יפרשו מהקואליציה.

אחרי חצות ליל אמש, התחדש העימות האלים במקום. כיסאות נזרקו לעבר שוטרי יס"מ שהיו במקום, שהגיבו מצידם בירי רמוני עשן.

העימות החל, בשעות הלילה בין שני לשלישי, כשמאות שוטרים ולוחמים, הגיעו לבתים המיועדים להריסה והשתלטו עליהם, זאת בכדי לאפשר את הריסתם מחר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר