הכרות עם שוק המחיות לתינוקות בישראל

כמעט כל אמא מכניסה לתפריט מזון התינוקת שלה מחית לתינוק. המחית היא המוצר השני הנמכר ביותר בשוק המזון לתינוקת. איך בוחרים מחית טובה? כל מה שצריך לדעת על מחית לתינוקות בכתבה שלפניכם (בלוגל)

מחיות לתינוקות הינן המוצר השני הנמכר ביותר בשוק המזון לתינוקות. מחיות התינוקות הן למעשה תרכובות של אוכל מרוסק המתאים לתינוקות מגיל חצי שנה לפי המלצות משרד הבריאות ובהתאם לרמת ההתפתחות האישית של כל תינוק, הנקבעת לפי רופא הילדים הצמוד. כיום ניתן למצוא על מדפי המרכולים והסופרים מחיות לתינוקות מסוגים שונים ושל חברות שונות.

סוגי המחיות הקיימות בשוק

מחיות התינוקות שניתן למצוא כיום בשוק הישראלי מתחלקות לפי מחיות המבוססות על תערובת מרוסקת של פירות שלמים או ערבוב בין מספר פירות שונים. כמו כן, תוכלו למצוא על המדפים גם תערובות מרוסקות המכילות דגנים בנוסף לפירות. מעבר לטעמים השונים, מוצרים אלו גם מתחלקים לפי שלבים המתאימים לשלב הטעימות שבו התינוק נמצא. להלן פירוט של שלושת השלבים באופן כללי:

שלב 1- לרוב שלב המתאים לגילאי 4-6 חודשים לתינוקות שרק נגמלים מהנקה או תמ"ל ומתנסים בטעימות של סוגי מזון שונים. לשלב זה של האכילה, תמצאו בדר"כ מחיות המכילות רסק מפרי אחד בלבד שיש לתת לתינוק במשך יומיים- שלושה כדי להקנות לו את רכישת הטעם של הפרי הספציפי.

שלב 2- מיועד לתינוקות שכבר התרגלו למאכלים מרוסקים ונגמלו כמעט לחלוטין מתמ"ל או הנקה. בשלב זה מרבית המחיות הן שילוב של טעמי פירות שונים יחד. מחיות אלו מיועדות לתינוקות שכבר אוכלים מנה שלמה של אוכל מרוסק.

שלב 3- מיועדות לתינוקות שכבר אוכלים ארוחות שלמות מרוסקות וכבר הגיבו בחיוב לערבובי טעמים. בשלב הזה ההתערובות עשירות יותר ויכולות לכלול גם פירות וגם דגנים או שילוב של פירות וירקות.יחדיו. מוצרים אלו כבר נועדו לתת ערך מוסף ולספק את צרכיו התזונתיים של התינוק מבחינת פחמימות.

מה חשוב לדעת בנוגע למחיות שתמצאו על המדפים ?

מרבית המחיות שתמצאו בסופרים בישראל, הן מחיות צמחוניות. כלומר, אינן מכילות מרכיבי בשר או תחליפי בשר. כתוצאה, הן יכולות לספק את הצרכים התזונתיים מבחינת סיבים ופחמימות לתינוק המתפתח אך לא מבחינת צריכת החלבון. ומכאן שיש לספק לתינוק לצד המחיות גם מנה שיש בה חלבון כדוגמת מאכלי בשר או סויה.

האוכל המרוסק המיועד התינוקות שתמצאו על המדפים, אינו מוצר שקשה לייצור ביתי אלא רק מהווה תחליף נוח, קל ונקי יותר לעומת הכנה ביתית. יחד עם זאת, אם אתם מכינים מחיות ביתיות לתינוק שכבר מסוגל לסיים מנות שלמות של ארוחות מרוסקות, ניתן בהחלט גם להוסיף למחיות מעבר לירקות ולפירות גם בשר או תוספת דוגמת פתיתים.

בידקו היטב את מרכיבי המחית לפני שאתם קונים

עוד אלמנט שכדאי לדעת בהקשר לתערובות האוכל המרוסק "התעשייתיות" הוא שבמקרים רבים, בכדי להוזיל את עלויות הייצור, החברות חוסכות בפירות שמוכנסים למחית ובמקומם מוסיפות סוכר או צבעי מאכל הנותנים צבע וטעם כשל הפירות. לכן, בטרם הקנייה ולפני שמתפתים לקנות את המחית הזולה ביותר שבמבצע, מומלץ להפוך אותה ולקרוא את רשימת המרכיבים. אם מרכיב הסוכר מופיע ראשון, שני או שלישי ברשימת המרכיבים סימן שמדובר במחית שרובה סוכר ושאינה מספקת לתינוק מרכיבים תזונתיים איכותיים. בנוסף, אם אתם רואים על האריזה שמות של מרכיבים ארוכים ומסובכים שגם אתם לא יודעים כיצד לפרש אותם, המנעו מן המחית הזו- ככל הנראה מדובר במחית המבוססת על צבעי מאכל ועלולה לסכן את בריאות התינוק לאורך זמן ממושך שהוא ניזון מהם.

וזכרו! אם אינכם מחבבים את מרכיבי המחיות שאתם מוצאים על המדף, תמיד תוכלו לייצר אחת בכוחות עצמכם....

המידע במאמר באדיבות חברת מטרנה- יצרנית מחיות ואוכל לתינוקות

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר