מחריף את הטון

גפני: "לא יודע אם ההוראה לרוץ עם 'אגודת ישראל' תימשך"

במהלך סימפוזיון של "תודעה", עלה ח"כ משה גפני להתקפה נגד אגודת ישראל והריצה המשותפת, תוכנית החיסכון של ליצמן, חנוך זייברט ואי ההצבעה של חסידים ליהדות התורה • האזינו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ח"כ משה גפני (צילום: Hadas Parush/Flash90)

במהלך סימפוזיון של ארגון "תודעה" בראשות המחנך הרב מרדכי בלוי תקף יו''ר ועדת הכספים ויו"ר תנועת "דגל התורה" חבר-הכנסת משה גפני בחריפות רבה את עמיתו למפלגה ח"כ יעקב ליצמן וסיעת "אגודת ישראל" זאת על רקע המלחמה הפנימית בשבועות האחרונים.

בפאנל השתתפו הרב מרדכי בלוי, ח"כ משה גפני וזליג אורלנסקי מנכ''ל עיתון "יתד נאמן".

במהלך הדיון יצא גפני חוצץ כנגד החלוקה הפנימית ביהדות התורה המפלה לדבריו את הציבור הליטאי שהינו רוב מצביעי המפלגה. "מכאן ואילך לא יהיה יותר בסיעת יהדות התורה 2:4 (לטובת אגודת ישראל. י"כ), אם יהיה אז יהיה לדגל התורה 4 מנדטים ולאגודת ישראל 2 מנדטים".

גפני חשף כי באותם ימים בשנת תשנ"ב בהם נחתם ההסכם הפנימי בין הסיעות והוקמה מפלגת "יהדות התורה" המאוחדת שיגר מרן הרב שך זצ"ל את שלמה לורנץ ואורי לופןךיאנסקי במטרה לגשר בין הפערים ולהגיע לשלום זאת משום שידע שחברי הכנסת לא יסכימו לוותר על החלוקה הפנימית ולא נחתום על הסכם מביש כזה.

"אתם לא יכולים לתאר לכם איך הראש ישיבה רתח מזעם", סיפר גפני, "הרב שך הבהיר כי זה לא הוגן ויש לחלק שווה בשווה 50:50 אולם הסביר כי באם אגודת ישראל היו יודעים את רצוננו הגדול (של דגל התורה. י"כ) בשלום היו מעניקים לנו בהסכם את מקומות 16 ו-36".

"הרב שך תמיד הפסיד בקרבות אבל תמיד ניצח במלחמה", הגדיר גפני את מנהיגותו של מייסד תנועת "דגל התורה".

גפני התייחס בעוקצנות לסערת ההקצאות בבני ברק ואמר: "הרב שך אמר לי בשעתו שיהיה לך משרד וטלפון שלך כדי שלא תצטרך לקבל אישור מזייברט להתקשר". אחד מהקהל מעיר: "למה זייברט?", וגפני השיב בציניות: "למה זייברט? מה זה קשור לזייברט? אמרתי דרנגר. (ראש הלשכה. י"כ)".

(צילום: באדיבות המצלם)

"אנחנו הציבור הליטאי היום הכי גדולים בציבור החרדי ואנחנו יכולים להוכיח זאת ועל כן יחסי הכוחות צריכים להשתנות", הבהיר גפני, "אנחנו יכולים לרוץ לבד ולעבור".

"אנחנו הקמנו את החינוך העצמאי ואת רשת הגנים ועוד בתי כנסת ומקוואות, אין מקום שאנחנו לא נמצאים שם, אין מפלגה שיכולה להתמודד איתנו בכל המקומות הללו", הוסיף יו"ר 'דגל התורה'. "לנו יש אחריות על כלל הציבור החרדי", טען גפני, "זאת בניגוד לאגודת ישראל שאינם נושאים באחריות על כלל הציבור החרדי".

"סיפר לי פעם חסיד גור: 'בפולניה אנחנו נשאנו באחריות על כולם, כאן בארץ אנו דואגים לעצמינו'. אז אני אומר לכם את האמת, בפולניה לא בדקתי אבל כאן (בארץ) הוא צודק", אמר גפני לקול מחיאות הכפיים של בני הישיבות. "אנחנו חונכנו על-ידי גדולי התורה כאן בארץ לשאת באחריות. לא יודע מה היה בפולניה לא הייתי שם. כאן הדרך הזאת הוכיחה עצמה כנכונה".

גפני המשיך וסיפר: "אני מסתובב בארץ הרבה שנים. יש מקומות שלא דרכה בהם כף רגל חרדית והיום אין מקום בארץ שאין בו בית ספר שלנו או בית כנסת שלנו, שיעורי תורה ועוד".

(צילום: באדיבות המצלם)

"אנחנו יכולים ללכת לבד, אנחנו לא אלי ישי", גפני תקף את העובדה שרבים מבני הציבור החסידי הצביעו לטענתו למפלגות אחרות ואמר: "נעלמו לנו קולות אבל הבאנו הרבה יותר קולות ממה שנעלמו והבאנו יותר קולות ממה שאגודת ישראל הביאה".

"אם יש מי שמאשים אותנו, אולי אנחנו 'דגל התורה' הורדנו קולות ל'יהדות התורה' בגלל בעיות אצלינו (הפלג הירושלמי. י"כ) אני מבקש לשאול כמה מבין החסידים הצביעו לאלי ישי? כמה הצביעו לליכוד? מי הביא יותר קולות לרשימה המשותפת?", תקף גפני.

"לנו יש משרדים משלנו, מפלגה משלנו ותנועה משלנו", הוסיף גפני, "אין לנו בעיה עם העניין הזה, אנחנו חיים בשלום, לאגודת ישראל יש את המשרדים שלה שעומדים ריקים ויש את המשרדים שלנו שמלאים כל הזמן כדוגמת זה של מוטקה בלוי".

גפני החריף את האיום ואמר: "לא הלכנו לבד לא בגלל שחששנו שלא נעבור, לא הלכנו לבד כי זו ההוראה שקיבלנו. אני לא יכול להגיד אם ההוראה הזאת תימשך".

(צילום: באדיבות המצלם)

לסיום תקף גפני את ההישג כביכול של ליצמן במשא ומתן מול משרד האוצר בעניין הפשרה בקצבאות הילדים ואמר: "ישבנו אצל ראש הממשלה בדיון, ליצמן קם באמצע, לקח את הכובע וביקש ללכת. אמרתי לליצמן יש חוקים חשובים על הסדר יותר מקצבאות ילדים, אל תשבור כלים".

"היום הציעו לי את התוכנית בכירי האוצר. אני נגד תוכנית חיסכון, בעד שישלמו מנובמבר ולא בעתיד כי אני מפחד שיבואו עוד שנתיים האוצר ויעשו תנאים בעד מה מקבלים את הכסף של החיסכון", הסביר גפני.

בהמשך התייחס שוב גפני לסוגיית אגודת ישראל ואמר כי: "כנראה ההוראה לא תשתנה. אנחנו לא רוצים לעשות מחלוקת אבל יש לנו דרך לעשות סדר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר