תושב בני ברק חשוד בהעלמת מס מהשכרת דירות ומאולם שמחות

תושב בני ברק חשוד כי לא דיווח על הכנסות של יותר ממיליון שקל מהשכרת שש דירות. בנוסף חשוד בהעלמת הכנסות ממכירת נכסים ואחוזים באולם שמחות בו החזיק במניות אך דווח כשכיר (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה (צילום: Hadas Parush/Flash90)

אחרי ראש הישיבה ואברכים נוספים שנעצרו בפרשת העלמת מס הכנסה, נעצר תושב בני ברק שעל פי החשד לא דיווח על הכנסות משכירות דירות.

חוקרי מס הכנסה תל אביב עצרו את י.פ. מבני ברק, המשכיר שישה מתוך שבעה נכסי נדל"ן בבעלותו המצויים בבני ברק, עפולה וקריית אתא.

מלבד נכסים אלה, היו לו שמונה נכסים נוספים שרכש ומכר מאז 2007, כאשר החזיק בכל נכס כשלוש שנים בממוצע.

על פי הודאתו, העלים למעלה ממיליון שקלים מהכנסותיו מהשכירות, אך במהלך החקירה עלה כי הוא גם מחזיק ב-15% ממניות חברת אולם השמחות בו דווח כשכיר בשנים 2013-2014. גם על אחזקותיו אלו לא דיווח ועל הכנסות שנוצרו לו מתוקף כך.

מעצרים נוספים בוצעו במהלך השבוע החולף על ידי יחידות החקירות של רשות המסים ברחבי הארץ. ברובם ככולם של המקרים, לא השיבו העצורים לדרישה למילוי הצהרה על הנכסים שבבעלותם שנשלחה אליהם מרשות המסים.

אישה מתל אביב דווקא מילאה את ההצהרה ושלחה אותה, אך השמיטה את כל נכסי הנדל"ן שברשותה ועל הכנסותיה מהשכרתם.

למרות זאת, לפני כשבועיים היא פתחה תיק במשרדי מס הכנסה בירושלים והצהירה על שתי דירות בירושלים, שנרכשו והושכרו כביכול החל משנת 2013, בעוד על פי נתונים המצויים בידי הרשות ועדויות משכירים, הדירות הללו נרכשו הרבה קודם לכן והיא מחזיקה בשבעה נכסים ולא שניים, במרכז ירושלים, בתל אביב, בחולון ובנתניה, אותם רכשה והשכירה, בעוד היא עצמה מתגוררת בדירה בדמי מפתח.

היא הגדילה לעשות ולא התייצבה לחקירה שזומנה אליה בעקבות הצהרתה הכוזבת. כאשר אותרה והובאה לחקירה על ידי יחידת חקירות מס הכנסה ת"א, טענה שאין ברשותה מפתחות לביתה אך הם "נתגלו" כשהוצג בפניה צו חיפוש מבית המשפט.

כאשר במהלך החיפוש בביתה נתפסו מסמכים וחוזים המעידים על עבירותיה, ניסתה לקרוע אותם. מאוחר יותר הודתה באי דיווח על הכנסות בסך של כשני מיליון שקל מהשכרת דירותיה ואף הזכירה דירות נוספות בחיפה ובחדרה שבבעלותה מעבר לאלו המצויות במאגרי המידע של הרשות.

שני עצורים נוספים הם יהושע גליקמן מנתניה, כלכלן העוסק כיום בתחום הקבלה ופנימיות התורה, שנעצר על ידי חוקרי מס הכנסה מרכז בחשד שהכנסותיו בשנים 2005-2014 מהשכרת תשע הדירות בנתניה שבבעלותו, שחלקן אף מפוצלות, לא דווחו לרשות המסים. הוא הודה בחקירה כי לא דיווח על הכנסות של למעלה משני מיליון שקלים.

השני הוא שלום טייב, גמלאי צה"ל מאשדוד שנעצר על ידי יחידת יהלום והודה אף הוא בחקירתו בהעלמת למעלה ממיליון ₪ החל משנת 2004 מהכנסותיו מהשכרת ארבע דירות שבבעלותו באשדוד ובאשקלון. כל העצורים שוחררו בתנאים מגבילים.

בשנה האחרונה, כחלק מפעילות מחלקת המודיעין במס הכנסה, נשלחו למעלה מ-100,000 מכתבים לאזרחים ובהם דרישה לדווח על כלל מקורות ההכנסה שלהם. מכתבים אלו נשלחו לאנשים שאין להם תיקים ברשות המסים, אולם בהתאם להצלבות מידע שבוצעו וסימנים מחשידים אחרים, עולה כי על פניו יש להם הכנסות שאינן מדווחות.

כ-70,000 איש השיבו למכתבים עם נתונים לגבי הכנסותיהם ומתוכם כ-20,000 איש פתחו תיקי עוסק בגין הכנסות החייבות בדיווח. כחלק מפעולות אכיפת הדיווח, נחקרו עד כה כ-250 איש מכל רחבי הארץ, שקיבלו את דרישות הדיווח ולא הגישו דוחות. מעצריהם של כ-20 חשודים בשבועות האחרונים, התבצעו לאחר שלא השיבו למכתבים גם לאחר קבלת תזכורת ולאחר שיודעו כי אי מענה מהווה עבירה פלילית. מעצרים נוספים צפויים בהמשך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר