אושר סופית: פקחי עירייה יבצעו אכיפה בנת"צ

נהגים, שימו לב: מליאת הכנסת אישרה פה אחד את הצעת החוק של שר התחבורה ישראל כץ, לפיה, גם פקחי העיריות יוכלו לבצע אכיפה בנתיבי התחבורה הציבורית (חדשות, רכב)

שרון מנדל | כיכר השבת |
נתיב תחבורה ציבורית, ארכיון (צילום: אביר סולטן)

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) פה אחד בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק הממשלתית אותה הגיש שר התחבורה ישראל כץ, לפיה, גם פקחי העיריות יוכלו לבצע אכיפה בנתיבי התחבורה הציבורית ולתת דו"חות לנהגים עבריינים.

הצעת החוק מאפשרת לפקחים של הרשויות המקומיות שהוסמכו לכך, לרשום דוחות וקנסות לנהגים אשר יצולמו במצלמות האכיפה האוטומטיות, כשהם נוסעים בנתיב תחבורה ציבורית בניגוד לחוק. בנוסף, הקנס אמור לזנק מ-250 ל-750 שקלים.

הצעת החוק התקבלה על רקע תחילת העבודות על הרכבת הקלה בתל אביב, אז צפויים עומסים כבדים באזור המרכז, ומשרד התחבורה מנסה לשכנע את ציבור הנוסעים לעבור לתחבורה הציבורית.

בעקבות כך, במשרד החליטו להילחם בתופעת הנהגים שנוסעים בנתיבי התחבורה הציבורית, ובכך "פוקקים" גם את הנתיבים שאמורים להיות פתוחים לנסיעה חלקה של מוניות ואוטובוסים.

הצעת החוק נידונה בצורה מזורזת בוועדת הכלכלה בראשות ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני). כאמור, כעת עברה ההצעה בקריאה שניה ושלישית, כאשר גם חברי הסיעות מהאופוזיציה תמכו במהלך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר