פעיל הימין ברוך מרזל נעצר בחברון

פעיל הימין ברוך מרזל, מועמד מפלגת 'יחד' לכנסת בבחירות האחרונות, נעצר הבוקר בחברון כפי הנראה בעקבות העימותים שפרצו במערת המכפלה בתשעה באב בשל המואזין (חדשות בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ברוך מרזל (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

פעיל הימין ברוך מרזל, מועמד מפלגת 'יחד' לכנסת בבחירות האחרונות, נעצר הבוקר (חמישי) בחברון על ידי המשטרה שעדיין לא מסרה את הסיבה למעצרו.

פרקליטו עו"ד איתמר בן גביר מסר כי מרזל נעצר בחשד שהשתתף באירוע בליל תשעה באב במערת המכפלה, אז כזכור פרצו עימותים בין המתפללים לשוטרים בעקבות מואזין שהפריע לתפילה. בן גביר מוסר כי בנוסף נטען שמרזל לא הגיע לדיון בעניינו.

לאחר התקרית במערת המכפלה אמר ברוך מרזל כי הוא "מאשים את ראשי מערכת הביטחון בחברון המנסים כל הזמן ללכת לקראת האויב הערבי על חשבון הסטטוס קוו ופגיעה ביהודים. זה לא מכבר המח"ט פתח חניות של ערבים על הציר המהוות סיכון ביטחוני והתנהלותו מביאה את חברון לסף פיצוץ אחרי שנים של שקט".

עו"ד איתמר בן גביר פרקליטו של מרזל מסר בתגובה למעצרו הבוקר כי "המשטרה נכנעת שוב ושוב ובמקום לעצור את המואזין שהפריע לתפילת היהודים בכוונה בעיצומה של הקריאה בצום בוחרת לעצור את הצד השני, אני קורא לשר לביטחון הפנים להתעשת ולהפסיק את אוזלת ידה של משטרת ישראל", אמר בן גביר.

דובר משטרת ש"י מסר כי "במשטרת מרחב חברון נפתחה חקירה בגין התפרעות של מספר אנשים בערב ט' באב בתוך מערת המכפלה כנגד כוחות הביטחון, במהלך הימים האחרונים זומנו מספר אנשים שהיו חשודים במעורבות באירוע חשודים ועדים. לציין כי החקירה בעיצומה".

עם זאת, במשטרה מדגישים כי מרזל לא נעצר בקשר לאירועים במערת המכפלה אלא על עניינים קודמים.

הפעם האחרונה בה נעצר מרזל הייתה בשנה שעברה, אז הוא נעצר בחשד שיידה אבנים לעבר ערבים.

בשיחה עם "כיכר השבת", לאח מעצרו סיפר ברוך מרזל כי "ערבים מתל רומידה מדרום לחברון ואנרכיסטים התלוננו שזרקתי עליהם אבנים ואחת מהם פגעה בהם". לדבריו, "זו עלילה שפלה שאני אפגע בערבים ועוד שכנים שלי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר