"כל השיטה מעוותת"

תכנית שקד: ערכאה חדשה לסכסוכי קרקעות ביו"ש במקום בג"ץ

בעקבות הרס בתי דריינוף בבית אל, שרת המשפטים איילת שקד יוזמת תכנית להקמת ערכאה שיפוטית חדשה שתוסמך לדון בסכסוכי קרקעות ביו"ש במקום בג"ץ. מדובר בהמלצה מדו"ח לוי (משפט)

שקד בבית אל (צילום: הלל מאיר סוכנות תצפית)

תכנית שקד: בעקבות הרס בתי דריינוף בבית אל, שרת המשפטים איילת שקד יוזמת תכנית חדשה, להקמת ערכאה שיפוטית חדשה שתדון בסכסוכי קרקעות ביו"ש במקום בג"ץ, כך דווח ב"ידיעות אחרונות".

שקד טוענת כי "כל השיטה מעוותת", וכי בבג"ץ לא נשמעים ראיות וטענות. לדבריה, "שני עורכי דין (מיכאל ספרד ושלומי זכריה מ"יש דין), מיישמים דרך בית המשפט העליון את מדיניות השמאל הקיצוני". עוד אמרה שקד כי ישנם פסיקות בג"ץ סבירות וישנן כאלה שהן מרחיקות לכת.

התכנית היא להקים ערכאה חדשה שתוסמך לדון, כמו בכל סכסוך קרקעות במדינה, בתביעות שיוגשו על בעלות על קרקעות שונות ביהודה ושומרון, וכמובן שלאחר מכן יוכלו העותרים לערער לבג"ץ כמו בכל פסק דין אחר.

"בדיוק כמו שיש סכסוך מקרקעין ברעננה והדיון נעשה בבית משפט רגיל - כך גם ייעשה ביהודה ושומרון", אמרה שקד. "צריך לעשות את זה בערכאה מתאימה, תוך שמיעת עדויות והבאת ראיות. ואנחנו אכן ננסה להקים ערכאה כזאת. כבר בממשלה הקודמת התחלנו בהקמת טריבונל לענייני יישוב סכסוכי מקרקעין. זו תהיה משימתנו גם עכשיו".

לא מדובר בהמצאה של שקד, הרעיון הזה הוא אחד מהמלצות הדו"ח של שופט העליון בדימוס אדמונד לוי, אלא שבביהמ"ש העליון והיועץ המשפטי לממשלה מתנגדים בנחרצות לדו"ח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר