הר אשפה סיכן חולת סרטן, העירייה התערבה

עיריית ירושלים פינתה למעלה מעשרה טון אשפה שאגר קשיש בשכונה ירושלמית, זאת לאחר ש"סיכן את חייה" של ילדה חולת סרטן שמתגוררת בסמוך. צפו בתיעוד של לפני ואחרי (חדשות, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

למעלה מעשרה טון אשפה שנערמו באחת השכונות החרדיות בירושלים, פונו בימים האחרונים בכדי "להציל ילדה חולת סרטן".

הסיפור החל לפני מספר חודשים, אז הגיעה פניה לחבר המועצה אליעזר ראוכברגר, לפיה בחצר בניין מגוריה של ילדה חולת סרטן קיים מפגע תברואתי קשה המסכן את חייה בשל "החיידקים הרבים".

מבדיקה שנעשתה התברר כי במתחם מתגורר יהודי קשיש בגיל 82, אספן כפייתי אשר במשך כ-40 שנה אגר בחצר הבניין המשותף כמות אדירה של פסולת, אשפה, גרוטאות, ג'ריקנים, בקבוקים, חביות מפח, אלפי בקבוקים מים, מוטות ופלטות מעץ.

הפסולת נערמה לגובה וכל בקשות השכנים מהדייר השכן לפנות את המפגע התברואתי, נתקלו בהתנגדות נחרצת מצידו.

בעקבות הפניה נוצר קשר עם משפחת הילדה החולה, ולאחר סיור של ראכברגר במקום, באגף התברואה והנהלת הרובע נכנסו לפעילות מזורזת, ובסיום הליך מול הדיירים ולאחר קבלת אישור משפטי מיוחד לביצוע פינוי של מפגע בשטח פרטי, יצא מבצע הפינוי לדרך.

במשך שלושה ימים פעל במקום צוות גדול של שבעה עובדים, שפינו מהמקום למעלה מ-10 טון. בדיווח שנמסר עם סיום המבצע, צוין שכשהעובדים החלו בעבודה, הם גילו כי "ערמות הפסולת שימשו מסתור למכרסמים ואף לשפני סלע, שנראו במקום עם כניסתנו לטיפול בשטח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר