נתניהו: גוברת ההתנגדות בארה"ב להסכם עם איראן

ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק תדרוך לתא הכתבים המדיניים בלשכתו בירושלים והתייחס כמובן להסכם עם איראן: "ככל שאנשים יודעים על ההסכם יותר הם מתנגדים אליו יותר" (חדשות, מדיני)

ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק תדרוך לתא הכתבים המדיניים, בו התייחס כמובן להסכם הגרעין בין המעצמות לאיראן. לדברי נתניהו, ככל שהזמן חולף, ההתנגדות בארה"ב להסכם הולכת וגוברת.

"ההסכם הזה ככל שלומדים אותו יותר ההתנגדות אליו גדלה", אמר נתניהו, "היום הכי טוב להסכם היה יום חתימתו, ככל שאנשים יודעים עליו יותר הם מתנגדים אליו יותר. זה גם נכון לציבור האמריקאי. הדיון בארה"ב הוא חשוב ורואים את התזוזה". לדבריו, גם במפלגה הדמוקרטית וגם בכלי התקשורת הליברליים בארה"ב, שעד כה תקפו אותו באופן חריף ביותר, מתחילים להפנים אט אט כי ההסכם גרוע.

"כאשר בוחנים את ההסכם, ברור שהוא פותח לאיראן שני נתיבים לפצצה, בטווח של בין עשר ל-15 שנים, כשאז זמן הפריצה שלה יהיה אפסי" אמר נתניהו. "אם ההסכם לא יעבור בקונגרס זה ימנע את הסכנה הכי גדולה - הפיכת איראן למעצמת סף גרעינית עוד עשר שנים, ברשות ובסמכות".

השבוע דווח כי מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי יגיע לאזור אך לא יבקר בישראל. נתניהו לגלג אז על כך ואמר "מה יש לו להגיע לפה? אנחנו לא חלק מההסכם הזה ולא מחויבים לו". כעת נראה שנתניהו שומר על כבודו של קרי: "אמרתי לקרי שהוא תמיד מוזמן לכאן".

לדבריו, "יש כאן איום קיומי שאנחנו מזהים, אז שניכנע לו? לא ניכנע. אלמלא הפעולות שלנו לאיראן כבר היה יכול להיות נשק גרעיני מזמן".

"זה כבר לא עניין ישראלי" הדגיש נתניהו, "יש אנשים שאינם יהודים ואפילו אינם תומכי ישראל שמבינים שזו בעיה של האזור, של העולם ושל ארה"ב. בכל הצינורות האפשריים מגיעים אליי מסרים מרוב המשטרים הסוניים באזור שלא רק מתנגדים להסכם, אלא אפילו חלקם מבועתים ממנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר