להיכנס לתמונה ולסבול מכאבי ראש: בדקנו את משקפי ה-VR של סמסונג

משקפי המציאות של סמסונג יגרמו לכם להרגיש בעולם אחר, אך בפעמים הראשונות שתעטו אותם אתם עלולים לחוש בכאבי ראש. מדור "דיגיטל" של כיכר השבת בדק את הלהיט החדש (טכנולוגיה)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ סמסונג, כיכר השבת)

משקפי המציאות שיכניסו אתכם לתמונה: ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית סמסונג שהשיקה לפני מספר חודשים את צמד מכשירי הדגל שלה גלקסי S6 ו-S6 אדג' אמנם מתקשה לעמוד בציפיות של עצמה לגבי מכירות המכשיר, ולאחרונה השיקה את הנשק "שובר השוויון" שלה – קסדת המציאות הרבודה שפיתחה בשיתוף עם אוקולוס של פייסבוק – Galaxy VR.

הגלקסי VR הוא בעצם קסדת / משקפי מציאות רבודה, למעשה: גוש פלסטיק המכיל בעיקר צמד עיניות, משטח מגע קטן וכפתור בודד. גוש הפלסטיק מתחבר למכשיר הטלפון (אתם חייבים להחזיק בגלקסי 6 לצורך כך), שמשמש כמוח של מכונת המציאות הרבודה. שיטה זו מאפשרת להוזיל את עלות הקנייה של המוצר, כשבמקום לפתח אותו כמכשיר מפתחים אפליקציות ייעודיות לגלקסי.

אחרי החיבור לקסדת המציאות הרבודה, תאלצו לנתק את הטלפון ולהוריד את תכנת ההפעלה של ה-VR, התכנה שוקלת כמה עשרות מגה ביטים ומומלץ לעשות שימוש בוויפי. גם לאחר ההורדה תאלצו להוריד עוד תוכנות ומשחקים המותאמים אישית למשקפי המציאות הרבודה.

מי שלא ניסה, לא יוכל באמת להבין מהי משמעותה של מציאות וירטואלית. כי ברגע שסיימתם את ההכנות וההתקנות ולבשתם את הקסדה / משקפיים של סמסונג, אתם פשוט נמצאים במציאות מקבילה – וירטואלית, אבל ממש מרגישה כמציאות.

מסך הבית, או חדר הבית של ה-VR יגרום לכם עד מהרה לשכוח מכל מה שקורה מסביב ופשוט להביט בבית המפואר עם הנוף לים והגג השקוף ממנו נשקף מצפה כוכבים מרהיב. תרצו להתיישב על הספה הווירטואלית ולהישאר שם לנצח, פשוט להביט סביב בנוף, לקום ולטייל בתוך הבית המרהיב הזה. הווירטואלי כאן הופך מהר מאוד למציאות, ולמציאות האולטימטיבית.

לאחר שסיימנו להתפעל מבית החלומות הווירטואלי החדש, ניסינו גם לבדוק כיצד מרגיש למשל הרץ מהמשחק המפורסם – Temple Run. מי ששהה לידינו בזמן דגימת המכשיר, לא ממש הבין את צרחות האימה של החברים שהתנסו במשחק וגילו מה בדיוק קורה כשהמפלצת מהמשחק אוכלת אותם. כן, זה פשוט מרגיש אמיתי עד אימה.

התגובה האינסטינקטיבית הראשונה הייתה הסרת הקסדה, רק כדי לגלות שהכל היה חלום וירטואלי, וכבר לא צריך לרוץ כל עוד נפשנו בנו מהמפלצת הווירטואלית. האמת, אנו קצת מרחמים על הרץ הווירטואלי שנאלץ להתמודד עם הריצות והנפילות מיליוני פעמים ביום אצל מאות מיליוני השחקנים.

מדובר בחוויה שמטשטשת את הגבול בין המציאות לווירטואליות, מכשיר שנותן לכם לחוות את החוויות הווירטואליות כאילו הן אמתיות לגמרי. בקיצור, אתם השחקנים הראשיים בסרט הווירטואלי הזה. כשתצפו בסרטונים הייחודיים שצולמו בטכניקת 360 מעלות (טכנולוגיה שכבר לא ממש נדירה כיום), תוכלו ממש להסתובב בתוך הסרטון ולראות בדיוק את מה שהצלם ראה, מכל הזוויות ומבלי לפספס נקודות מתות.

למרות זאת, הקסדה הווירטואלית לא חפה מתקלות, כך למשל תמצאו את עצמכם נאלצים לנקות את עדשות המכשיר לעתים קרובות (אפילו מטלית ניקוי צורפה לחבילה) ואדים שיכסו את העדשות יגרמו למציאות להיטשטש. ככל שתזיעו יותר כך תאלצו לנקות את העדשות לעתים קרובות יותר. חרירי אוורור היו יכולים לפתור את הבעיה הזו, ואולי בגרסה הבאה כבר תוכלו לראות את המציאות באופן ברור יותר.

חובשי משקפיים ישמחו לגלות את גלגלת המיקוד (פוקוס) שנבנתה בפאנל העליון, ומאפשרת לכם לבצע פוקוס מותאם אישית, כי את המשקפיים הרגילות שלכם לא תוכלו לחבוש יחד עם אלה הווירטואליות.

בנוסף, לכל הפחות בפעמים הראשונות בהם אתם עושים שימוש במכשיר, אנו מאוד ממליצים לכם לשבת, כי את העולם האמתי אתם תשכחו מהר מאוד, מה שעלול להתגלות כחוויה אמתית לא נעימה כשתיפלו או תיתקלו בשולחן.

וכאן מגיע האבל הגדול: השימוש המכשיר, בוודאי בפעמים הראשונות, עשוי לגרום לכם לבחילות וסחרחורות, כך שמומלץ להישאר עם היד על הדופק ולהתחיל את השימוש באופן הדרגתי, כמו כן להסיר את הקסדה / משקף לעתים קרובות, כדי שתוכלו לחזור למציאות שבחוץ בלי להקיא.

בסך הכל מדובר במכשיר שיספק לכם מציאות ווירטואלית אמתית. אמנם אנו מקווים כי הגרסאות הבאות כבר יכללו מיקוד טוב יותר, ופחות אדים בעדשת המציאות הווירטואלית, אך גם כעת המכשיר יכניס אתכם מהר מאוד למציאות מקבילה ורודה ואוטופית, שם הצרות מסתכמות בטריפה על ידי מפלצות במשחקים, והקרבות נשארים ווירטואליים.

קסדת ה-Galaxy VR נמכרת בחנויות במחיר של 1,200 שקלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר