מכתב הקצינים לנתניהו: "לחדש את האמון עם ארה"ב"

עשרות אנשי ביטחון בכירים שיגרו מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרי הממשלה ובו קראו להם לאמץ מדיניות חדשה שתחדש את האמון ושיתוף הפעולה עם ארה"ב בנושא הגרעין האיראני (מדיני)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: אבי אוחיון - לע"מ)

שבועות אחדים אחרי חתימת הסכם הגרעין עם איראן, עשרות אנשי ביטחון בדימוס שיגרו מכתב לממשלת ישראל ובו כתבו כי ההסכם - עובדה מוגמרת.

בשל כך הם קוראים לממשלה, "לאמץ מדיניות אשר תחדש את האמון ותחזק את שיתוף הפעולה המדיני-ביטחוני עם הממשל האמריקאי על מנת להיערך לשלל האתגרים הנגזרים מההסכם".

במכתב כותבים אותם בכירים בהם ראש השב"כ לשעבר וסגן ראש המוסד לשעבר כי יש לגבש הבנות "באשר לנוהל המעקב אחר יישום ההסכם ובאשר לצעדים שיינקטו לטיפול בהפרתו; שיתוף פעולה מודיעיני למעקב אחר ביצוע ההסכם על ידי איראן וזיהוי מוקדם של כל הפרה; היערכות לפעולה מתאימה – מדינית, כלכלית וצבאית – למקרה של הפרת ההסכם על ידי איראן".

"תיאום מעקב מודיעיני אחר פעילותה החתרנית של איראן באזור והיערכות לפעולות ריסון וסיכול וגיבוש סיוע בטחוני מיוחד לישראל להבטחת יתרונה האיכותי מבלי להתעלם מהיבטים כמותיים של מירוץ החימוש הקונבנציונאלי הצפוי בעקבות ההסכם".

הם קראו לשרי הממשלה להוביל "מהלך מדיני אשר יעניק אמינות לתמיכתה של ישראל בפתרון שתי המדינות ושיאפשר - בין יתרונותיו הרבים, הקמת ציר סוני-מערבי מתון כנגד הכוחות הקיצוניים המערערים את היציבות באזור".

"מדיניות זו תאפשר לשלב את יכולותיה של מדינת ישראל עם אלה של כל מדינות האזור והקהילייה הבינלאומית השותפות לראיית איראן גרעינית כאיום חמור והנחושות לרסן את חתרנותה באזור ומחוצה לו, ולגייס את מדינות ערב המתונות לסייע בקידום הסדר מדיני עם הפלסטינים", סיכמו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר