האם להיות נחמד עוזר או פוגע בקריירה שלי?

משתלם להיות נחמד בעבודה או שזה מתכון בטוח לחיסול הקריירה? מחקרים מוכיחים שילדים חברותיים גדלים למבוגרים מצליחים. מצד שני, שווה לשחק "קשוח". איך משלבים? (קריירה, אימון אישי)

חיה כהן | כיכר השבת |
אני נחמדה. הקריירה שלי בסכנה? (צילום: shutterstock)

האם אתה מחפה על עמית כשהוא מפשל, או שנותן לו לאכול לבד את הדייסה שבישל? האם את זורעת פחד בעובדת שרק הגיעה או שאת מזמינה אותה לארוחת צהריים ומציעה לה את עזרתך?

ובמילים אחרות, משתלם להיות נחמד בעבודה או שזה מתכון בטוח לחרב את הקריירה?

משתלם להיות ידידותי. לפי מחקר משותף שערכו לאחרונה אוניברסיטת דיוק ואוניברסיטת פנסילבניה, ילדים עם כישורים חברתיים (משתפים בצעצועים שלהם, מקשיבים לאחר) יגדלו להיות מבוגרים מצליחים יותר. כלומר, בעלי סיכוי טוב יותר להשיג תואר ועבודה במשרה מלאה עד גיל 25.

מיומנויות חברתיות מסייעות להתרחק מצרות. המחקר מצא כי לילדים חברותיים סיכוי גבוה לא להסתבך עם החוק כשהם גדלים, וסיכוי נמוך ליפול לבעיות התמכרות.

בנוסף, אתם תיתפסו כנגישים. מחקר של אוניברסיטת ייל הראה כי אנשים -בעיקר נשים- נתפסים כפחות חמורים או שתלטנים כשהם מתנהגים באסרטיביות. והסעיף הזה מעט יוצא דופן: עם כל הנחמדות, טיפת סנוביות, והמניות שלכם יזנקו.

מצד שני: שווה לשחק "קשוח"

ביטחון עצמי גבוה (שלא לומר מופרז) הוא מילת המפתח בספר "קוד הביטחון" (The Confidence Code) של קייטי קיי וקלייר שיפמן. לדבריהם, להיכנס לפגישה בחזות של 'יודע כל' למרות שאין לכם מושג לפני מה אתם עומדים, עוזר להתקדם בקריירה. כלומר, ברגע שאתם מפגינים אמונה מוחלטת ברעיונות שלכם, השאר ילכו אחריכם.

עשוי מחומר של "בוסים". אין אצלו משחקים (צילום: shutterstock)

בניגוד למחקרים בדיוק ופנסילבניה, מחקרים אחרים מראים כי לאנשים נחמדים סיכוי גבוה יותר לדשדש כלכלית, וכי נועם הוא תכונה הקשורה לשכר מופחת.

בנוסף, נרקיסיסטים נוטים לקחת יותר סיכונים ולכן קוצרים יותר תגמולים בקריירה שלהם, ובעיקר נוטים לדעת מתי להתחנף למישהו ומתי להתרחק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר