נוקיה לא מתה: שירות המפות Here נרכש תמורת כ-3 מיליארדי דולרים

שירות המיפוי של נוקיה אמנם לא זוכה לנתח שוק משמעותי בקרב המשתמשים, אלא שתעשיית הרכבים החכמים הזקוקה באופן נואש לשירותי מיפוי מצאו עניין ב-Here של נוקיה (חדשות, דיגיטל)

שירות המפות Here של נוקיה (צילום מסך)

הרכב החכם יציל את נוקיה? מי שהייתה בעבר ענקית התקשורת והטלקומיקציה הפינית - נוקיה, דועכת לאיטה בשנים האחרונות, לאחר שפספסה בענק את המעבר למכשירי הטלפון החכמים והובסה כמעט ללא קרב על ידי ענקיות הטכנולוגיה אפל גוגל וסמסנוג. אלא שדווקא שירות המיפוי שלה - Here, יזרים כעת מיליארדי דולרים לקופתה של החברה.

שירות המיפוי הוותיק של החברה אמנם לא זוכה לנתח שוק משמעותי בקרב המשתמשים ביום יום ברחבי העולם, אלא שתעשיית הרכבים החכמים והאוטונומיים הזקוקים באופן נואש לשירותי מיפוי משל עצמם על מנת לתפעל את הרכבים האוטונומיים מצאו עניין ב-Here של נוקיה.

נוקיה הכריזה היום (שני) כי השירות נמכר לקבוצה גרמנית המורכבת מיצרניות רכבי יוקרה גרמניות כמו BMW ומרצדס, תמורת סכום של למעלה מ-2.8 מיליארדי אירו. כשהחברות קנו את החברה בשותפות מלאה והן לא יורשו לחלק את החברה בהמשך או לרכוש את מניות החברה האחת מהשנייה.

עסקת הענק צפויה לצאת לפועל בעוד כמחצית השנה ברבעון הראשון של שנת 2016, מבין למעלה מ-6,000 עובדי החברה, צפויים הרוב לאבד את עבודתם בגל פיטורין שיצא לפועל לאחר החתימה על עסקת הענק.

יצרניות היוקרה הגרמניות מצאו את עצמן בתחרות כפויה מול ענקית האינטרנט האמריקנית גוגל, לאחר שזו הודיעה אמש על כניסה של ממש לתחום הרכב, כשאמש פורסם כי החברה עצמה תייצר את הרכבים בפרויקט הרכבים האוטונומיים המטיח שלה. מה שימנע את השימוש בשירותי המפות של החברה - מפות גוגל, שנחשבת לשירות המפות הפופולרי בעולם, ומהמוצלחות שבהם.

היצרניות הגרמניות לא שוקטות על השמרים, כשבמרצדס הציגו לפני מספר חודשים את - F 015, רכב קונספט חדשני המיועד לנהיגה אוטונומית. זאת במקביל לפרויקט רכב אוטונומי עליו עובדים בחברה במרץ, ורכבים ללא נהג של החברה כבר נהגו למעלה ממיליון קילומטרים. זאת לצד פרויקטים מקבילים בחברות כמו BMW, אאודי ועוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר