מפיקים לקחים

אלפי חסידי קרלין-סטולין לא הורשו לעלות לפראנצע'ס בחתונה

אלפי חסידי קרלין-סטולין לא הורשו במשך שעות לעלות לפראנצע'ס בחתונת בת האדמו"ר שנערכה בגני התערוכה בת"א בשל מחסור באישורים שדרשה המשטרה כלקח מהאסונות שאירעו (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חתונת קרלין, אמש (צילום: יבגני שמחה)

סיוט של ממש עבר אמש (שני) על אלפי חסידי קרלין סטולין שהשתתפו בשמחת נישואי בת האדמו"ר בחתונת הענק שהתקיימה במרכז הירידים גני התערוכה בתל אביב.

כבר בשעות אחר הצהריים החלה המשטרה להערים קשיים על מארגני החתונה כאשר מעמד החופה התעכב במשך כשעה זאת בשל אישורים טכניים שדרשו במשטרת ישראל לאחר הטרגדיות שהתרחשו במגזר החרדי בפרט לאחר הכישלון במסע הלוויתו של מרן פוסק הדור הגר"ש וואזנר זצ"ל לפני מספר חודשים.

לאחר התערבותו של סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש סודרו הדברים ושמחת החתונה החלה אולם אז התברר כי המפקדים בשטח סירבו לאשר את השימוש בפראנצע'ס (טריבונות) זאת בשל העדר אישורים מתאימים תוך שהם מציינים כי מדובר בחשש לשלום הציבור.

המפקדים הבהירו לעסקני החסידות כי בסופו של יום כל תוצאה בעייתית תיפול על גב המשטרה ולכן אין באפשרותם לאשר את השימוש מה שגרם לעיכוב של תחילת השמחה במשך שעות ארוכות.

יצויין כי לקראת השמחה הגדולה נתלו מודעות בריכוזי החסידות בבני ברק, בירושלים ובמודיעין עילית בהם נקרא הציבור לשמור במהלך החתונה על הכללים הנהוגים בחסידות על פי הוראת האדמו"ר.

אלפי החסידים בשמחה (צילום: יבגני שמחה)

וכך במשך שעות ארוכות נותרו הפראנצע'ס כשהם ריקים מאדם בעוד האולם מלא באלפי חסידים, רק לקראת סיום החתונה במעמד המצווה טאנץ' התאפשר לחסידים לעלות לפראנצע'ס ולעשות בהם שימוש זאת רק אחרי שעסקני החסידות התחייבו להקפיד על כל כללי הזהירות ושמירת הסדר המופתי תוך הקפדה על כמות האנשים הרי שבמשטרה נעתרו להעניק את האישורים הדרושים.

למרות כל הקשיים מציינים החסידים כי השמחה היתה רבה ואלפי החסידים צהלו ורקדו בחתונת בתו של מנהיגם הרוחני עד שעות הבוקר המוקדמות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר