"המרד"

התכנית החתרנית של מאיר אטינגר: "לערער את יסודי השלטון"

מאיר אטינגר, נכדו של מאיר כהנא, נעצר אמש ונחשב ליעד מס' 1 של החטיבה היהודית בשב"כ. הוא הגה תכנית בשם "המרד" שנועדה "להפיל את המדינה ולבנות ממסד חדש". כל הפרטים (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אטינגר (צילום: פלאש90)

במערכת הביטחון אומרים כי מאיר אטינגר בן ה-23, נכדו של הרב מאיר כהנא שנעצר בחשד שתכנן לבצע סדרה של מעשי אלימות נגד פלסטינים, הגה תוכנית בשם "המרד", שמטרתה להבעיר את המזרח התיכון ולגרום לאנרכיה.

אטינגר, הנחשב ליעד מספר 1 של החטיבה היהודית בשב"כ, נעצר יממה לאחר החלטת הקבינט מדיני-ביטחוני על מעצרים מנהליים נגד מחבלים יהודים.

"מאיר אטינגר, אשר הורחק לנוכח מסוכנותו בצו מנהלי למשך שנה מאיו"ש ומירושלים ומתגורר כיום בצפת, נעצר היום בסיוע ימ"ר ש"י והועבר לחקירת שב"כ, זאת במסגרת מעורבותו בפעילותה של התארגנות יהודית קיצונית", נמסר בהודעת השב"כ.

במסמך תחת הכותרת "מי לה' אליי" שפורסם הבוקר ב-ynet, פירט אטינגר כיצד להגשים את התכנון לבצע "מהפכה": "הכוונה בהפלת המדינה היא להפיל את המבנה של המדינה ואת יכולת השליטה שלה, ולבנות ממסד חדש. בשביל זה צריך לפעול מחוץ לכללי הממסד שאנחנו רוצים להפיל".

"אם ה'קבלן' רואה שיש שלטון שמפריע לביצוע המשימה, ואת המשימה צריך לבצע, הוא צריך לחשוב עכשיו איך מפילים את השלטון שמפריע לנו לבנות את בית המקדש, שמונע מאיתנו את הגאולה האמיתית והשלמה. זה במילים הכי קצרות הרעיון של המרד", הוסיף.

אטינגר נשאל, אם אינו חושב כי רעיון המרד והקמת מחתרת אינו מגוחך, והשיב: "ממש לא, אין בכך צורך. הרעיון של המרד הוא מאוד פשוט, למדינת ישראל יש המון 'נקודות תורפה', נושאים שבהם מהלכים על קצה האצבעות כדי לא לעורר מהומות. מה שאנחנו נעשה זה פשוט 'להדליק' את כל חביות הנפץ האלו, את כל השאלות והסתירות בין היהדות לדמוקרטיה. בין הצביון היהודי לצביון החילוני, בלי לפחד מהתוצאות. ערעור יכולת השלטון במדינה".

עוד כתב כי "זה עיקר ה'וורט' של המרד לשבור את הכלים ואת כל הסטטוס-קוו. כאשר עושים את זה צריך לשים לב להבדל שיש בין 'לשבור' את המדינה, שזה פעולה שלא מספיק נותנת לב למה שנשאר מהשברים, לבין 'פירוק' שזוהי אותה פעולה רק בעדינות ובעיקר בתשומת לב. כלומר, בסופו של דבר המטרה היא ערעור יסודות המדינה עד למצב שבו היהודים מוכרחים להכריע אם הם חפצים במהפכה או בדיכוי המרד, כי לא יהיה אפשר להתעלם ממנו או להמשיך ב'שב ואל תעשה', מכיוון שבפועל ה'מרד' לא יאפשר את קיומה של המדינה באותה צורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר