התקפלות או הישג?

דרעי גונז את מע"מ 0; תאושר תכנית הנחות בחשמל, מים ותחבורה

יו"ר ש"ס אריה דרעי איים להצביע נגד התקציב אם מע"מ 0 לא תאושר, אולם הערב חוזר בו בעקבות הסכמות עם שר האוצר כחלון על תכנית חלופית - הנחות בחשמל ובמים לשכבות החלשות (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי ומשה כחלון (צילום: אלכס קולמויסקי)

ש"ס תתמוך בתקציב: יו"ר ש"ס אריה דרעי איים כי אם תוכנית מע"מ אפס על מוצרי יסוד - תוכנית הדגל של ש"ס - לא תאושר, התנועה לא תתמוך בתקציב המדינה. אלא שככל הנראה, ש"ס תתמוך בתקציב המדינה ותישאר בממשלה למרות שהתוכנית לא תעבור. במקומה: הנחות בחשמל, במים ובתחבורה ציבורית.

יו"ר ש"ס ושר הכלכלה אריה דרעי ויו"ר 'כולנו' ושר האוצר משה כחלון נפגשו היום (שלישי), יממה לפני הבאת התקציב לאישור הממשלה, והגיעו להסכמות כי תוכנית מע"מ אפס המקורית שהציע אריה דרעי תיגנז - לעת עתה, ובמקומה תאושר תוכנית חדשה שלדבריהם תסייע הרבה יותר לשכבות החלשות.

על פי ההסכמה בין השניים, השכבות החלשות, ארבעה העשירונים התחתונים, אלו שמרוויחים עד 7.000 שקל נטו בחודש, יזכו לקבל הנחה של עשרות שקלים במצטבר בחשבון המים והחשמל הדו חודשיים. "מע"מ אפס על מים וחשמל לשקופים" הסביר מקורב ליו"ר ש"ס.

כמו כן, על פי ההסכם בין השניים, בעוד שלושה וחצי חודשים יוזל מחיר התחבורה ציבורית ב-15% לאותן שכבות חלשות, "בסך הכל משפחה חלשה שמרוויחה עד 7,000 שקל בחודש תחסוך כ -110 שקלים בחודש" אומר מקורב לשר הכלכלה.

במשרד הכלכלה מסבירים כי "תוכנית מע"מ אפס המקורית היית מסייעת לעשירונים העליונים יותר מאשר לאלו שהיו זקוקים לכסף הזה, ולכן דרעי וכחלון הגיעו להסכמות להעביר את התקציב שהיה מיועד למע"מ אפס ולהשקיע אותו אך ורק בשכבות החלשות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר