בעקבות חשיפת "כיכר השבת"

הרצוג: לעצור את ראשי "להבה"; הישיבה שאירחה מתנערת

ישיבת "נתיבות החכמה" שאירחה את פעיל הימין בנצי גופשטיין בפאנל בו הביע לכאורה עמדה בעד הצתת מסגדים, מתנערת מדבריו: "ראש הישיבה ביאר שזו לא דעת גדולי הפוסקים" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
יו"ר להבה בנצי גופשטיין, ארכיון (צילום: רועי שרון, פלאש 90)

ישיבת "נתיבות חכמה" (וולפסון) שאירחה לפאנל את פעיל הימין בנצי גופשטיין במהלכו הביע עמדה לכאורה בעד הצתת כנסיות ומסגדים בישראל, מתנערת הערב (רביעי) מדבריו שהקלטה שלהם נחשפה ב"כיכר השבת". הישיבה הבהירה כי ראש הישיבה עצמו הבהיר מיד לאחר דבריו של גופשטיין כי זו אינה דעת הרמב"ם וגדולי הפוסקים.

"בנצי גופשטיין הביע דעתו במסגרת הפאנל בתור ויכוח הלכתי טהור. ולאחר דבריו ראש הישיבה ביאר בארוכה שאין כן דעת הרמב"ם השו"ע והחזו"א וגדולי הפוסקים".

(ההקלטה מהפאנל)

"כששמע זאת", כך לפי הישיבה, "בנצי הגיב שמעולם לא שמע תשובה ניצחת כזאת, ולכן שוקל שוב את דעתו תוך הדגשה שכל דבריו אפילו בתחילה היו דיון הלכתי ולא למעשה ח"ו". בישיבה החליטו לפרסם את ההבהרה זאת "מאחר ומההקלטה ניתן להבין כי ישנה תמיכה של הישיבה בגופשטיין".

יו"ר האופוזיציה: להוציא את "להבה" מהחוק

יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג תקף גם הוא הערב את דברי גופשטיין וקרא "להוציא את להב"ה מהחוק ולעצור את מנהיגיו עכשיו. זה ארגון מסוכן המעורר שנאה ומדון בין דתות ואמונות בארץ הקודש".

כזכור, בהקלטה שנחשפה הערב ב"כיכר השבת" נשמע חבר הפאנל העיתונאי בני רבינוביץ שואל את גופשטיין "האם אתה בעד שריפת כנסיות בארץ ישראל, כן או לא?", וזה עונה כי "בוודאי שכן". מההקלטה ניתן להבין בבירור כי הנוכחים כולם, הן משתתפי הסימפוזיון והן הבחורים שהקשיבו, הבינו את דבריו של גופשטיין כדברים למעשה כיום ולא כדיון הלכתי גרידא.

גופשטיין: "מבין שיש עליהום על אנשי הימין"

גופשטיין עצמו טען הערב (רביעי) כי מדובר היה בדיון הלכתי: "בפאנל סגור של ישיבת וולפסון עלה דיון הלכתי בשיטת הרמב"ם על הנצרות" כתב בפייסבוק. "במהלך הדיון אמרתי שלשיטת הרמב"ם צריך לבער את העבודה זרה. הדגשתי מספר פעמים שאני לא קורא לנקוט בצעדים אופרטיביים אלא שזו שיטת הרמב"ם וזה מוטל על ממשלה לא יחידים".

"אני מבין שיש עליהום על אנשי הימין ומנסים לתפוס אותנו בכל מילה אבל הייתי ממליץ לפתוח קודם בחקירה נגד הדרשנים במסגדים או טיבי וזועבי. אחר כך שיפנו אליי..." הוא הוסיף כי "חבל שיש אוכלי קורצא, מלשינים שדואג להעביר לתקשורת את דברי התורה שדנו בפורום הסגור".

בתוך כך, בעקבות פרסום הדברים, דרש הערב ח"כ עיסאווי פריג' ממרצ לעצור את גופשטיין לחקירה. פריג' פנה עם פרסום הידיעה למ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב בנצי סאו, וביקש ממנו לעצור לאלתר את יו"ר הארגון גופשטיין. "כבר אין צורך במעצר מנהלי, יש צורך להפסיק את הטירוף של בנצי גופשטיין וארגון להב"ה שישרפו את כל המדינה", אמר פריג'.

ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) הגיב גם הוא לדברים והפנה טענות כלפי היועמ"ש יהודה ויינשטיין. בחשבון הפייסבוק שלו כתב רוזנטל: "זו רפיסות? זה פחד? לא, זה יהודה וינשטיין! כבר שנתיים שעל שולחני נאספות הוכחות מוצקות לכך שארגון להב"ה הוא ארגון טרור, שהארכי-גזען בנצי גופשטיין מטיף לאלימות ולרצח".

"כבר שנה עברה מאז העברתי עשרות ראיות כולל ראיות מצולמות ליועץ המשפטי לממשלה מר יהודה וינשטיין. וכלום. "זה בבדיקה" הוא ענה. וינשטיין, בזמן שאתה ישן, שלטון החוק מתפורר. תתפטר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר