תקציב המדינה

סוף למשבר: ש"ס וכחלון יציגו מתווה מוסכם תוך חודש

לאחר איומים בהצבעה נגד התקציב, דרעי וכחלון הגיעו להסכמות על תכנית ההנחות על חשמל מים ותחבורה. מונה צוות שיגבו תוך חודש מתווה למע"מ 0 על תשלומי חשמל ומים ובתחבורה הציבורית (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי וכחלון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

סוף למשבר סביב תקציב המדינה: לאחר ימים של מתיחות ואף איומים בהצבעה נגד תקציב המדינה, שר האוצר משה כחלון ושר הכלכלה אריה דרעי הגיעו הערב (רביעי) להסכמות לפיהן יושג מתווה מוסכם בנוגע להנחות למיעוטי יכולת - תוך שלושים יום.

מש"ס נמסר כי "הסכום הקואליציוני של ש"ס למימון הפחתת מע"מ אפס למיעוטי יכולת, יהיה על תשלום מים, חשמל ותחבורה ציבורית. הצוות שמונה על ידי שר האוצר ושר הכלכלה ימליץ על מתווה מוסכם ליישום ההחלטה תוך 30 יום".

שר הכלכלה אריה דרעי אמר: "סיכמתי הערב עם שר האוצר משה כחלון על ביטול המע"מ על חשמל ומים למשפחות מעוטת יכולת והפחתת המע"מ בתחבורה הציבורית לכולם. שר האוצר ואני סיכמנו על צוות שיורכב מבכירי שני המשרדים שיפעל למימוש ההחלטה תוך 30 יום".

לדברי דרעי: "העיקרון שינחה את הצוות המשותף הוא כי רק משפחות מעוטות יכולות יקבלו פטור ממעמ על חשבונות על חשמל ומים. הבטחתי וקיימתי!".

הבוקר הודיע דרעי כי הוא מתנגד לתקציב המדינה ושרי ש"ס אף החרימו את ישיבת הממשלה שהייתה צפויה לאשר את התקציב. דרעי דרש שהעשירונים התחתונים יזכו במע"מ אפס על חשבון המים והחשמל ובמקביל מע"מ אפס על תחבורה. באוצר התעקשו שיהיה מדובר בהנחה ולא במע"מ אפס, מה שהביא לפיצוץ בין האוצר לש"ס.

"כיכר השבת" חשף מוקדם יותר כי נתניהו ביקש מכחלון להגיע להבנות עם דרעי בכדי למנוע משבר בתוך הממשלה. בלשכת נתניהו בטוחים כי יו"ר 'הבית היהודי' נפתלי בנט משתמש במשבר עם דרעי בכדי "לסחוט" את האוצר ולהתנגד בקיצוץ התקציב של משרד החינוך בראשו הוא עומד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר