לקראת הריסת בית הכנסת

ראש מועצת גבעת זאב יוסי אברהמי: "מאוכזב מנתניהו, נותן כתף קרה"

בית המשפט העליון הורה להרוס את בית הכנסת "איילת השחר" בשכונת גבעת זאב בירושלים וראש המועצה יוסי אברהמי תוקף את נתניהו: "אכזבה. לצערי הוא נותן כתף קרה לגבעת זאב" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
בנייה בגבעת זאב. ארכיון (צילום: Yossi Zamir/FLASH90 )

בית המשפט העליון הורה להרוס את בית הכנסת "איילת השחר" בשכונת גבעת זאב בירושלים, בעקבות טענות של ערבים תושבי האזור כי הקרקע שייכת להם.

בית הכנסת קיים למעלה מעשרים שנה ומאות מתפללים פוקדים אותו מידי שבוע. מאז שנטען כי הקרקע עליה נמצא בית הכנסת שייכת לערבים, ניסו המתפללים להציע פיצוים בתמורה לפשרה ולביטול צו ההריסה אולם מאמציהם עלו בתוהו.

ראש המועצה יוסי אברהמי אומר בשיחה עם "כיכר השבת" על הוצאת צו ההריסה: "לצערי לאור החלטת בית המשפט כפסק דין חלוט אמורים להגיע לכאן צוותים לבצע את ההריסה".

ראש המועצה אמר כי עד עתה שתק כי חשב שהצדדים יגיעו לפתרון "ללא התערבות התקשורת" ומתח ביקורת נגד ראש הממשלה: "לצערי לא נעשה דבר מצד הממשלה והעומד בראשה בנימין נתניהו. האכזבה היא מאוד קשה ואני אומר את זה כאיש ליכוד מובהק וכיד ימינו של ראש הממשלה. לצערי הוא נותן כתף קרה לגבעת זאב".

אולי הבעיה היא משפטית גרידא וראש הממשלה ושר הביטחון אינם יכולים לטפל בכך?

"מבחינה משפטית ראש הממשלה ושר הביטחון לא יכולים להתערב אבל כהצעת פשרה הצעתי להם שהפרקליטות תמסור לבג"ץ שאני והעמותה מוכנה לאטום את המבנה ולתת ארכה של שנה ובזמן הזה לבחון את הנושא".

"אני רוצה שיעצרו הכול כדי שנוכל להגיע לפתרון. צריך להבין, בדריינוף ובבית אל ההבדל הוא שזה היה בניין וכאן מדובר בבית כנסת. זו קהילה של מאות אנשים ובניין מפואר שפשוט כשלא רואים את זה חושבים שמדובר בעוד קראוון אבל לא כך הם הדברים", הוסיף.

המאבק למניעת הריסת בית הכנסת הביא את השר לשירותי דת דוד אזולאי לבקר במתחם יחד עם יו"ר ועדת הפנים חבר הכנסת דוד אמסלם וחבר הכנסת מוטי יוגב.

השר שיגר מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקש ממנו להיפגש עם ראש המועצה כדי לגבש הצעה חלופית על מנת לעצור את ההריסה באופן מיידי.

"קשה וכואב לראות מקום המהווה מגדלור של תורה ותפילה העומד בפני הריסה מיידית. לא יעלה על הדעת שבמדינת היהודים יהרסו מקום המקודש ביותר ליהדות", אמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר