חשיפת "כיכר השבת"

תלמיד ישיבת וולפסון: "לא קיצוני - לא מעניין"

תלמיד ישיבת "נתיבות חכמה" שהשתתף בסימפוזיון הסוער בו הביע יו"ר 'להבה' בנצי גופשטיין תמיכה בהצתת כנסיות מסביר כי הדברים נוגדים את דעתם אך לא מתנצל על הבאת גופשטיין לקעמפ (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
בנצי גופשטיין (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)

תלמידי ישיבת "נתיבות חכמה" בראשות ראש הישיבה הגאון רבי דניאל וולפסון, מבהירים כי הם אינם משתייכים בצורה זו או אחרת למי שמכונים "אנשי ימין קיצוני" ודבריו של יו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין במהלך הסימפוזיון בנושא הצתת כנסיות, אינם עולים בקנה אחד עם דעותיהם.

בשיחה עם "כיכר השבת", אומר אחד מתלמידי הישיבה כי "אני חושב שדי ברור שאנחנו ישיבה חרדית רגילה, לא ימין. הבאנו אותו לסימפוזיון אך אנחנו לא מסכימים עם דבריו". התלמיד מספר כי לאחר דבריו של גופשטיין עלה אחד הרבנים מהישיבה ואמר כי "אין דעתו נוחה עם דבריו".

התלמיד הסביר כי "אמור היה להיות סימפוזיון בהשתתפות חברי הכנסת אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני אך לבסוף התקיימה ישיבת ממשלה - שלא חשבנו עליה קודם לכן, מה שהוביל לכך שדרעי ביטל וכך גם גפני וליצמן. המארגנים חיפשו אנשים אחרים שיעניינו את הציבור והביאו בין היתר את גופשטיין".

באשר לביקורת על כך שהוזמן איש ימין עם דעות שנויות במחלוקת הוא אומר: "אתה מסכים שלא קיצוני זה לא מעניין? רוצים שהבחורים ייהנו. לשמוע בנאדם שאומר שהוא מוכן לשרוף כנסייה זה מעניין. מכיוון שיש מיעוט של אנשים שיגידו בפה מלא שהם בעד, אז זה מעניין לשמוע".

"הבחורים לא סוברים כמוהו. אצלנו נשמעים לדעת גדולי התורה. אין להם דעה כמו גופשטיין. אני לא יודע האם דעתם כמו פרוש וגפני, אני חושב אולי שלא", אומר התלמיד.

התלמיד סירב לגנות את דבריו של גופשטיין שעוררו סערה. "הציבור שהישיבה מעניינת אותו לא יחשוב אחרת עכשיו על הישיבה. אני לא מבין למה אנחנו צריכים לגנות. אנחנו לא אוחזים באותה דעה וזה דבר ברור".

בהקלטה שנחשפה אמש ב"כיכר השבת", גופשטיין נשאל על ידי העיתונאי בני רבינוביץ' מיתד נאמן האם הוא בעד הצתת כנסיות בארץ ישראל ותשובתו, שהוא בעד הצתת כנסיות, הפתיעה את הנוכחים.

חשיפת "כיכר השבת" עוררה סערה וקריאות לעצור את היו"ר. יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג קרא "להוציא את להב"ה מהחוק ולעצור את מנהיגיו עכשיו. זה ארגון מסוכן המעורר שנאה ומדון בין דתות ואמונות בארץ הקודש".

ח"כ עיסאווי פריג' ממרצ לעצור את גופשטיין לחקירה. פריג' פנה עם פרסום הידיעה למ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב בנצי סאו, וביקש ממנו לעצור לאלתר את יו"ר הארגון גופשטיין. "כבר אין צורך במעצר מנהלי, יש צורך להפסיק את הטירוף של בנצי גופשטיין וארגון להב"ה שישרפו את כל המדינה", אמר פריג'.

גופשטיין עצמו טען כי מדובר היה בדיון הלכתי: "בפאנל סגור של ישיבת וולפסון עלה דיון הלכתי בשיטת הרמב"ם על הנצרות" כתב בפייסבוק. "במהלך הדיון אמרתי שלשיטת הרמב"ם צריך לבער את העבודה זרה. הדגשתי מספר פעמים שאני לא קורא לנקוט בצעדים אופרטיביים אלא שזו שיטת הרמב"ם וזה מוטל על ממשלה לא יחידים".

"אני מבין שיש עליהום על אנשי הימין ומנסים לתפוס אותנו בכל מילה אבל הייתי ממליץ לפתוח קודם בחקירה נגד הדרשנים במסגדים או טיבי וזועבי. אחר כך שיפנו אליי..." הוא הוסיף כי "חבל שיש אוכלי קורצא, מלשינים שדואג להעביר לתקשורת את דברי התורה שדנו בפורום הסגור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר