פרשת עקב • הראשל"צ הגאון רבי שלמה עמאר עם וורט על הפרשה

מחפשים דבר תורה לשולחן שבת? מעוניינים להכיר את הפרשה ולשתף את בני המשפחה? הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר מתארח מדי שבוע ב"כיכר השבת" ומגיש דבר תורה קצר על הפרשה • צפו (כיכר לשבת)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: שלומי כהן - כיכר השבת)

מחפשים דבר תורה לשולחן שבת? מעוניינים להכיר את הפרשה ולשתף את בני המשפחה? הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר, רבה של ירושלים, מתארח מדי שבוע ב"כיכר השבת" ומגיש דבר תורה קצר על הפרשה.

והשבוע - וורט על פרשת עקב.

קטע מתוך דבריו של הגר"ש עמאר:

"כל הפרשיות האלה מיוחדות, משה רבינו עליו השלום, בספר דברים חזר וסיכם את כל מה שעבר 40 שנה עם עם ישראל. כאן, יש אזהרה מיוחדת שמשה אומר להם 'השמר לך פן תשכח את ה' אלוקיך', זה דבר מפליא מאוד.

"אם היה אומר אץ זה לנו, שאנחנו כל כך רחוקים מהאמת - היה מובן, אבל עומד ומדבר עם העם שיצא ממצרים, עם העם שראה את כל עשר המכות, עם העם שעבר את ים סוך, עם העם שעמד בהר סיני ושמע קול אלוקים. להם הוא אומר 'השמר לך פן תשכח את ה'?!, איך אפשר?, בני ישראל שיצאו ממצרים שייך שישכחו?.

"משה רבינו נותן 'תפריט' איך שוכחים את ה'. ' פן-תאכל, ושבעת; ובתים טובים תבנה, וישבת, ובקרך וצאנך ירביון, וכסף וזהב ירבה-לך; וכול אשר-לך, ירבה. ורם, לבבך; ושכחת את-יהוה אלוהיך'. אני הייתי חושב שהיה אומר להם שאם נאכל שקצים ונעבוד עבודה זרה נשכח את ה'. מה הוא אומר להם? דברים שאנו עוסקים בהם יום יום. 'פן תאכל וכו', מי לא אוכל? מי לא מנסה להרבות את ממונו.

"משה רבינו ע"ה אומר לנו שהחיים הרגילים ביום-יום בהיתר גמור משכיחים את ה'. העובדה שאתה הולך לעבוד ומביא משכורת ובזה אתה משלם את המכולות וקונה בגדים ומשלם את הוצאות הבית, ואח"כ רוצה לבנות בית, היות והוא עושה אותם יום יום, לאט לאט הוא מייחס את כל ההצלחות לעצמו, לאט לאט הוא אומר 'כוחי ועוצם ידי', התוצאה היא 'ושכחת את ה'.

צפו בשיעור המלא של הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר