יחימוביץ תוקפת את דרעי וכחלון: "העדיפו להעשיר את תשובה ואת נובל"

ח"כ שלי יחימוביץ תוקפת את השרים כחלון ודרעי: "במקום הוזלה עצומה במחירי החשמל והמים בזכות הגז הטבעי, קבלו מכחלון ומדרעי פרורים ונדבות בדמות הנחות לעניים על חשמל ומים" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי ומשה כחלון (צילום: אלכס קולומויסקי, פלאש 90)

תקציב המדינה: יממה לאחר ששר הכלכלה אריה דרעי ושר האוצר משה כחלון הגיעו להסכמות כי המע"מ על חשמל ומים ירד לאפס עבור המשפחות החלשות שמרוויחות עד 7,000 שקל לחודש, יוצאת חברת הכנסת שלי יחימוביץ במתקפה נגד השניים.

"במקום הוזלה עצומה במחירי החשמל והמים בזכות הגז הטבעי, קבלו מכחלון ומדרעי פרורים ונדבות בדמות הנחות לעניים על חשמל ומים. ולא לפני שתביאו תעודת עני. ככה נראית מדינת סעד, כשמוותרים על הזכות והחובה להיות מדינת רווחה דמוקרטית ומתקדמת", כתבה יחימוביץ בעמוד הפייסבוק שלה.

יחימוביץ תקפה את דרעי וכחלון שבחרו שלא להתעסק בנושא מונופול הגז וכתבה: "ככה מתנהגים שני השרים החברתיים הראשיים ערב התקציב, כשהם משליכים מידיהם את הסמכויות העצומות שיש להם לפרק את מונופול הגז ו/או לפקח על מחיריו, מעניקים את המשאב הזה במתנה לבעלי ההון, ובמקום זה מחלקים מרק ולחם לעניים".

"הי, אתם לא בית תמחוי ולא עמותת חסד. אתם השלטון. פשוט בושה. בושה ואכזבה", הוסיפה.

על דרעי היא כתבה: "בלי דרעי אי אפשר לעקוף את הממונה על ההגבלים העיסקיים דייויד גילה ולתת תעודת כשרות למונופול שגובה מאתנו מחיר מטורף על חשמל. השניים האלה יכלו לשלב ידיים ולהפוך את החשמל והמים שלנו לזולים ביותר בעולם. הם העדיפו להעשיר את תשובה ואת נובל".

יו"ר מפלגת העבודה לשעבר התייחסה לפרסומים על ההישג של דרעי וכחלון על החשמל והמים וכתבה: "ועכשיו הו-הא מהומה גדולה על הנחות בחשמל לעניים, במנגנון מסורבל שאף אחד לא יודע איך ליישם אותו, ומי זכאי, ואיך יוכיח שזכאי, ומה יהיה על כל העניים והחלשים שכלל אינם יודעים ומסוגלים למצות את הזכויות שלהם, ולמה להשפיל אנשים בדרישת הוכחות על עוני, ולמה שמעמד ביניים כן ישלם הון תועפות על חשמל - למה? כשבאומץ לב, ובחברתיות אמיתית, היה אפשר לחולל דרמה ענקית ביוקר המחיה של כולנו?".

את הדברים הזועמים היא סיימה: "וכל כך מצער שמי שנבחרו משום שהבטיחו, ואני מאמינה שגם ממש התכוונו, לעשות צדק – מוותרים עליו בקלות כזאת ומסתפקים בצדקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר