ברכת הלחמניה מזונות או המוציא?

הרבנים הספרדים: "אין לסמוך על הבד"צ - יש לברר היטב"

גדולי הרבנים הספרדים קוראים לציבור במכתב מיוחד שלא לסמוך על הוראות בד"צים למינהם לגבי ברכת 'מזונות' על לחמניות. הרבנים ממליצים: לטעום לחמניות באופן אישי ולבדוק אם הן מתוקות (יהדות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשונים לציון הגר"ש עמאר והגר"י יוסף (צילום: ברוך יערי, כיכר השבת )

לחמניות מזונות? גדולי הרבנים הספרדים יוצאים במכתב מיוחד, בו הם פוסקים כי אין לסמוך על בד"ץ בנוגע לברכה על לחמניות שנכתב עליהן כי ברכתן 'מזונות'. לפי הרבנים, יש לבדוק באופן אישי אם הלחמניות מתוקות.

"אין לסמוך על אותם המפרסמים על לחמניות שונות שברכתן מזונות - אף אם יש להם הכשרים של בד"צים. אלא יש לברר היטב אם המתיקות ניכרת בלחמניות" כותבים גדולי הרבנים הספרדים.

בין החתומים על הקריאה: הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף, הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר, ראש ישיבת 'פורת יוסף' הגאון רבי משה צדקה, חברי מועצת חכמי התורה הגאונים רבי שמעון בעדני ורבי דוד יוסף, ראש ישיבת 'יקירי ירושלים' הגאון רבי יהודה כהן וחבר בית הדין הגדול הגאון רבי ציון בוארון.

במכתב כותבים גדולי הרבנים הספרדים: "הלחמניות המצויות בזמננו שלשין אותן עם מי פירות או חלב וכד' צריך לבדוק בהן: א - אם טעם המתיקות ניכר או טעם השמן או החלב וכיוצא בזה, כגון מי פירות טבעיים שטעמם ניכר מברך מזונות ואם לא ניכר בהם המתיקות יברך המוציא".

"ב - וכשיבדוק את טעם המתיקות יבדוק את דווקא את הבצק הרך שבלחמנייה לא את חוץ הלחמנייה הקשה שלפעמים מורחים דבש עליהן לאחר האפייה בתנור ואין זה פת כיסנין אלא פת גמורה".

המכתב המלא של גדולי הרבנים הספרדים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר