בעקבות הפיגוע בכפר דומא: גל מעצרים של פעילי ימין במאחזים

כשבוע לאחר הפיגוע בכפר דומא פשטו כוחות גדולים של משטרה, צבא ושב"כ על מספר מאחזים בבנימין בהם 'עדי עד' ו'גבעת הבלאדים' ועצרו מספר פעילי ימין, כה"נ לחקירה בשב"כ (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מאחז עדי עד (צילום: סוכנות תצפית, מתוך ynet)

כוחות הביטחון בהם צה"ל ושירות הביטחון הכללי ממשיכים במאמציהם להגיע אל הרוצחים שהשליכו בקבוק תבערה בכפר דומא, והביאו למותם של התינוק עלי דוואבשה ואביו סעד.

היחידה לפשיעה לאומנית בימ"ר ש"י פעלה הבוקר (ראשון) במאחז עדי עד ועל פי המתנחלים נעצרו שני תושבים.

מהמשטרה נמסר כי בוצעה פעילות של היחידה לפשיעה לאומנית בימ"ר ש"י במספר מאחזים באזור בנימין כחלק מחקירת האירוע בכפר דומא.

בתוך כך, המשטרה פשטה גם על גבעת הבלאדים סמוך לכוכב השחר, שם נעצרו שבעה בני אדם.

העצורים נלקחו לתחנת שער בנימין שם הם נחקרים בחשד ל"קשירת קשר", ובארגון חוננו, שמדווחים כי נעצרו יותר מעשה פעילים, מעריכים כי מדובר בתשאולי שב"כ בקשר לאירועים האחרונים. עו"ד עדי קידר מארגון חוננו מעניק סיוע לעצורים.

עורך הדין איתמר בן גביר אמר כי "מדובר במעצר לצורכי הרגעה של הפוליטיקאים בישראל". עוד אמר כי הוא "ממליץ בפעם הבאה שגורמים אלה יסתפקו בכדור הרגעה והמשטרה לא תצטרך לפגוע בחירות אנשים לשווא, אגב מייחל כבר לרגע שהלחץ הציבורי בגין הטרור הערבי יהיה זהה והמשטרה גם תעצור מחבלים לצורכי הרגעה".

אתמול נפטר אבי התינוק בבית החולים. זמן קצר לאחר הלוויתו, הפגינו עשרות פלסטינים ויידו אבנים לעבר כוחות צה"ל סמוך לכפר דומא. חלק מהמפגינים הזועמים הבעירו קוצים. הצבא עשה שימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

נאסר, אחיו של סעד שמת השבת מפצעיו, אמר לכלי התקשורת כי "מדינת ישראל צריכה לעצור את המתנחלים שביצעו את הרצח ולהעמיד אותם לדין. פנינו לשלום, אבל מה שקרה מזכיר ימים אפלים בהיסטוריה, מזכיר את מעשי הנאצים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר