פתח תקוה: בדירה רוסס חומר הדברה רב - התושבים פונו וניצלו

דיריים בפתח תקוה שהדבירו את דירתם, הריחו בה ריח חריף במיוחד, הם הזעיקו מכבי אש שגילו כמות מסוכנת של חומר רעיל ופינו את התושבים. בפנים: הכללים להדברה בטוחה (חדשות בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש90)

ברגע האחרון ניצלו מאסון: דירה בעיר פתח תקווה פונתה מיושביה בעקבות ריסוס חומר הדברה בכמויות גדולות.

האירוע התרחש כאשר יושבי הבית הריחו ריח חריף של הדברה, וזאת זמן קצר אחרי שהסתיימה מלאכת ההדברה.

הדיירים הזמינו את כוחות כיבוי האש מאזור גוש דן והכבאים הוציאו אותם מהדירה. הכבאים גילו ערכים גבוהים של חומרים רעילים ובמשך שעות פעלו לטיהור החומר שרוסס.

בעקבות כך "כיכר השבת" מגיש חמישה כללים, שחשוב לדעת קודם ההדברה:

1 . הכנת הבית טרם הדברה ביתית

טרם הזמנת ריסוס לבית יש לפנות היטב כל פינה בבית ולהזיז ארונות, שידות ורהיטים שונים ככל שניתן. אם הנכם סובלים מנמלים במטבח, מומלץ לפנות את ארונות המטבח ממוצרים ואת כל הפריטים והכלים המונחים על השיש.

2 . בחירת סוג ההדברה

בחירת סוג ההדברה הינה קריטית, כיום ניתן למצוא הדברות ירוקות הידועות כהדברות ידידותיות לסביבה ואינן רעילות ואף ללא ריח, כך תוכלו לחזור תוך מספר שעות ואף מידית לחיי השגרה. בכל מקרה טרם הזמנת ההדברה, וודאו עם אותה חברה איזה סוג הדברה הם מציעים ובקשו מהם הדברה ללא ריח ועדיפות להדברה ירוקה.

3 . האם הדברה ביתית על ידי תרסיסים יעילה ?

לעיתים אנשים סבורים כי ריסוס ביתי הינו יעיל להדברת חרקים, את תרסיסים אלו ניתן למצוא בסופר מרקט ובמרכולים שונים. הם אומנם יעילים, אך רק לטווח הקצר, מכיוון שריסוס אינו מטפל בשורש הבעיה אלה רק ממית את המזיקים הקיימים, מעבר לכך שריסוס בתרסיסים אלו אינו מגיע לכל פינה בבית. הדברה מקצועית לעומת ריסוס, מדבירה את החרקים מהשורש ואף מפזרת חומר מיוחד וכאשר נמלים נושאות את אותו חומר, כאשר הן חוזרות למחילה שלהן הן מדביקות את חברותיהן וממיתות אותן.

4. יש לבחור רק בחברה מנוסה

ניסיון וותק החברה הינו פרמטר חשוב ביותר שהרי חברה בעלת ניסיון רב תדע לבצע את פעולת ההדברה על הצד הטוב ביותר ותיתן לכם שקט נפשי ואחריות מלאה על עבודתה. מעבר לכך, חברת הדברה מנוסה תדע לבצע הדברה על ידי חומרים מיוחדים שאינם רעילים וללא ריח. בכל מקרה, טרם הזמנת חברת הדברה, רצוי לבצע סקר שוק מעמיק על מנת לעמוד את מחירי ההדברה שהרי הם יכולים להשתנות בהתאם לגודל ביתכם ובהתאם לסוג ההדברה אותה הנכם מעוניינים לבצע.

5 . התנהלות לאחר הדברה ביתית

טרם הנכם בוחרים חברה אשר תספק לכם שירותי הדברה, יש לשאול את נציגי החברה או את המדביר מה עליכם לעשות לאחר ההדברה, מתי ניתן לשטוף את הבית, מתי ניתן להיכנס לבית לאחר ההדברה, מאילו חומרים ההדברה מבוצעת ועוד שאלות שונות אשר יסייעו לכם לעבור את תהליך ההדברה על הצד הטוב ביותר. ישנן חברות אשר מספקות ידע רב טרם פעולת ההדברה ואף המדביר יישב אתכם טרם ההדברה ויענה לכל שאלותיכם וינחה אתכם בבירור כיצד לנהוג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר