חדשות האוכל

פריז עומדת בפני מחסור בבאגטים: "ערפו פה ראשים על דברים פחות חמורים"

תושבי פריז זועמים בעקבות חוק חדש המאפשר לבעלי המאפיות המקומיות - "הבולאנז'רי" - לצאת לחופשת קיץ, לראשונה מזה 200 שנה, מה שיכול לגרום למחסור באגטים חמור (חדשות האוכל)

חדשות האוכל | כיכר השבת |
מסתמן מחסור בבאגט - הלחם הצרפתי. התושבים זועמים (צילום: shutterstock)

תושבי הבירה הצרפתית עומדים בפני משבר רציני: לפי הדיווח ב"טלגרף" הבריטי בסוף השבוע האחרון, לאחרונה בוטלו החוקים הפריזאיים שהגבילו את ימי החופש של בעלי המאפיות המקומיות, והם יוכלו להאריך את חופשתם. התוצאה: חשש ממחסור חמור בבאגט.

לפי החוקים שנקבעו ב-1790, לפחות חצי מהאופים בפריז חייבים לעבוד בחודשי הקיץ (יולי-אוגוסט), למרות שבתקופה זו, רוב אזרחי המדינה יוצאים לחופש. בשל חשיבותו של הלחם הלאומי, מאפיות (או בולאנז'רי בצרפתית) שעומדות לצאת לחופשת קיץ, נדרשו להודיע על כך מראש לציבור הלקוחות, ולתלות שלטים על חלונות בית העסק המכוונים למאפייה הקרובה ביותר. מאפייה שכיבתה את התנורים מוקדם מידי, חטפה קנסות על כך.

כאמור, לאחרונה בוטלו החוקים, בניסיון להפחית את הביורוקרטיה בעיריית הבירה, והאופים יכולים לצאת לחופשה ללא הגבלה, וללא צורך להתריע על כך מראש. במילים אחרות, במצב שמאפיות רבות יסגרו את שעריהן בקיץ, התושבים בפריז ייאלצו להתמודד עם מחסור בבאגט, המהווה חלק בלתי נפרד מיומם של הצרפתים.

בשיחה עם הטלגרף, זעמו תושבים על ביטול החוקים וטענו כי כעת יאלצו לקנות את לחמם בסופרמרקט, במקום במאפייה המוכרת והאהובה. מרואיין בשם אנטוני סטיבנסון, המתגורר בפריז, הודה בדאגה כי מעולם לא חווה דבר כזה. "המאפייה המקומית שלנו פשוט נסגרה לרגל חופשה. אז אנחנו נאלצים לקנות מעין בגטים קטנים וחצי-אפויים בסופרמרקט ולאפות אותם בתנור".

לין סגל, אף היא תושבת הבירה, הביעה כעס על כך ששתי המאפיות הקבועות מהן היא קונה, נסגרו. "אישה עצרה אותי ברחוב ושאלה אותי איפה נמצאת המאפייה הקרובה ביותר. נאלצתי להסביר לה שרק המאפיות הגרועות עדיין פתוחות".

לדברי הפריזאי מקסים לינק, "המדינה משותקת בחופש. ערפנו כאן ראשים על דברים פחות חמורים".

אז, פריזאים יקרים, אם אין באגט, אולי תאכלו סתם לחם?

>> או שתנסו את המתכון הנהדר הזה לבאגט דק (פלוט)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר