בעקבות כיכר השבת

הוותיקן דורש מהיועמ"ש: "להעמיד לדין את בנצי גופשטיין"

נציגות הוותיקן בישראל פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה להעמיד לדין את פעיל הימין בנצי גופשטיין בעקבות הקלטה שחשף "כיכר השבת" ובה הוא מדבר בעד הצתת כנסיות ומסגדים (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בוותיקן זועמים על דבריו של יו"ר להב"ה בנצי גופשטיין: דבריו של בנצי גופשטיין לכאורה בעד הצתת כנסיות בכנס סגור לבחורי ישיבות חרדים, ממשיכים לעורר גל של דרישות לפעול נגדו באופן משפטי. נציגת הוותיקן בישראל פנתה היום (ראשון) ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין במכתב בהול וקראה לו להורות על העמדה לדין של גופשטיין בעקבות דבריו.

"הכתובת מתנוססת על הקיר ופגיעה בנפש שתוצאותיה מי ישורנו, אינה עניין של אם אלא אימתי", נאמר בפניית הוותיקן. פניית נציגת הותיקן מגיע בהמשך לתלונה שהגישו ראשי הכנסיות בישראל בשבוע שעבר בה טענו כי גופשטיין מסית לאלימות ולטרור.

(ההקלטה המלאה)

גופשטיין אמר בתגובה: "אני רואה בחומרה רבה את התערבות הוותיקן בדיונים הלכתיים. הגיע הזמן להזכיר לוותיקן שחלפה תקופת הצנזורה בה הם צינזרו ספרים יהודיים. משכו ידיכם מתורת ישראל. אני מיצר על אותו עיתונאי חרדי שהלשין לוותיקן על דברי התורה".

בהקלטה שנחשפה בשבוע שעבר ב"כיכר השבת" גופשטיין נשאל על ידי העיתונאי בני רבינוביץ' מיתד נאמן האם הוא בעד הצתת כנסיות בארץ ישראל ועונה בחיוב כי "זו דעת הרמב"ם". בתחילה נשמעים חברי הפנאל דנים האם מצווה לבער כיום עבודה זרה, גופשטיין טוען שכן, ואחד המשתתפים, הרב קליין, השיב כי אכן זו מצווה לפי הרמב"ם אך "בזמננו התשובה היא לא. אם כן, אז בבקשה, צא למסגד הקרוב שרוף ותחזור".

רבינוביץ: האם אתה בעד שריפת כנסיות בארץ ישראל, כן או לא?

גופשטיין: הרמב"ם ... צריך לשרוף, האם אתה נגד הרמב"ם או בעד הרמב"ם?

רבינוביץ: אל תגיד לי רמב"ם, שאלתי אותך מה אתה אומר.

גופשטיין: בוודאי שכן.

הרב קליין: מה זה מרכז הליכוד? אתה בעד הרמב"ם אתה נגד הרמב"ם? של נעלך מעל רגלך. עם כל הרצון והכבוד, פוסקי הלכה פוסקים מה כן ומה לא, לא עמי-ארצים צעירים.

גופשטיין: הרמב"ם פסק שצריך לבער או לא? עבודה זרה צריך לבער.

אבא טורצקי: בנצי, אתה בעד לשרוף או לא?

גופשטיין: בוודאי שכן. בוודאי, זה הרמב"ם. פשוט שכן, מה השאלה בכלל?

טורצקי: זה לא יאומן. רבותי, למי יש מצית?

הרב קליין: בנצי, אני אומר לך עכשיו כעורך דין - זה (הדברים שאמרת. צ"ג) עילה לעצור אותך.

בנצי גופשטיין מסר בתגובה: "בפאנל סגור של ישיבת וולפסון עלה דיון הלכתי בשיטת הרמב"ם על הנצרות. במהלך הדיון אמרתי שלשיטת הרמב"ם צריך לבער את העבודה זרה. הדגשתי מספר פעמים שאני לא קורא לנקוט בצעדים אופרטיביים אלא שזו שיטת הרמב"ם. וזה מוטל על ממשלה לא יחידים. אני מבין שיש עליהום על אנשי הימין ומנסים לתפוס אותנו בכל מילה אבל הייתי ממליץ לפתוח קודם בחקירה נגד הדרשנים במסגדים או טיבי וזועבי. אחר כך שיפנו אלי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר