עשה ולא תעשה: כך תשמרו על המצעים רכים ונקיים לאורך זמן

אנחנו מבלים איתם לא מעט זמן מחיינו, הם עולים לא מעט וזקוקים לתחזוקה מתמדת. עשה ולא תעשה: כך תשמרו על המצעים רכים, שלמים ונקיים מכתמים לאורך זמן (מדריך, סטייל)

מצעים. התייחסו אליהם בכבוד (צילום: shutterstock)

1. לדחוס יותר מידי מצעים במכונת הכביסה והמייבש בבת אחת

פריטי כביסה גדולים, כמו סדינים וציפות שמיכה, צריכים להתמקם ברפיון במכונה והמייבש. כך הם מסתבנים ונסחטים טוב יותר, ולא מסתבכים אחד בשני ומתפספסות נקודות מוכתמות.

2. לכבס את המצעים בתוכנית אינטנסיבית

מספר דגמים חדשים של מכונות הכביסה כבר מציעים תוכניות מותאמות לכיבוס מצעים, אך אם אין ברשותכם דגם כזה - בחרו בתוכנית רגילה המתאימה לכביסה יומיומית. תוכנית אינטנסיבית תקמט את המצעים ותחבל בהם. תוכלו להעלות את טמפרטורת הכביסה כדי להגביר את הניקוי.

3. לייבש את המצעים יותר מידי זמן ובטמפרטורה גבוהה מידי

הכנסתם את המצעים המכובסים למייבש? כדי למנוע קימוטים והתכווצויות, בחרו ברמת חום נמוכה ותנו למייבש לעבוד עד שהסדינים יבשים. במקרה הזה אין קיצורי דרך - ניסיון לייבש את המצעים מהר באמצעות חום גבוה יזיק לסיבים, יחליש את הבד ויגרום למצעים להיקרע בקלות רבה יותר.

4. לא להחליף אותם לעתים קרובות מספיק

פעם בשבוע או לפחות פעם בשבועיים - זוהי תדירות ההחלפה הנדרשת כדי לשמור על המצעים. אחרת, הבד נמתח, הסיבים ניזוקים והמצעים עלולים להיקרע.

5. לא להסיר איפור לפני השינה

ובכן, כל כתם של איפור על המצעים, הוא שם כדי להישאר. גם אחרי כביסה, עלול להישאר במקום כתם שמנוני או גרוע מכך - מוצרי האיפור המכילים חמצן בנזואיל, יכולים להלבין את המצעים. מלבד העובדה שזה פשוט לא בריא לעור הפנים, כתמי איפור הם אויבים לא קטנים של המצעים.

6. לקפל לא נכון את המצעים

דוחפים את המצעים "על בליינד" לארון, ומתפללים שלא תהיו בסביבה כשהאומלל התורן יפתח אותו? אולי חסכתם זמן קיפול, אבל לא כסף. כי בקרוב תצטרכו לקנות מצעים חדשים, כי אלו שנדחסו לארון בלי מחשבה יהפכו קמיטים ובלים, הבד ישחק ויקרע בקלות. חבל.

>> הטריקים שיעזרו לכם לקפל מצעים בקלות

7. לא להשתמש במגן מזרן וכיסוי לכרית

כיסויי כרית ומגני מזרן הם לא סתם עוד שכבות, אלא הם שומרים על המצעים מפני חיכוך יתר עם הבד הנוקשה של המזרן או הכרית, ושחיקת המצעים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר