התמכרות לאינטרנט מעלה את הסיכון לחלות בשפעת וצינון

לא מסוגלים לישון עד שהסוללה של המכשיר נגמרת? יתכן שאתם מכורים לאינטרנט. מחקר חדש מצא שהתמכרות לאינטרנט מעלה את הסיכון לחלות בשפעת בגלל חוסר אינטראקציה פיזית עם אנשים נוספים (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
מכורים לאינטרנט? יתכן שתחלו בשפעת (צילום: shutterstock)

בילוי חסר גבולות באינטרנט פוגע בכם פיזית ומגדיל משמעותית את הסיכון להידבקות בצינון או שפעת, מזהירים חוקרים מאוניברסיטת סוונסי, אנגליה ומאוניברסיטת מילאנו, ומאמינים כי הסיבה לכך נעוצה בעובדה שאנשים המכורים לאינטרנט מבודדים יותר חברתית, וכתוצאה מכך המערכת החיסונית שלהם נחלשת.

לדברי החוקרים, חוסר אינטראקציה עם אנשים נוספים ופחות שעות באוויר הצח משחקים תפקיד מרכזי בהיחלשות הגוף, והידבקות במחלות. כיוון שכאשר הגוף בא במגע עם חיידקים אחרים, הוא מפתח מנגנוני הגנה מפניהם (כמו עיקרון החיסון).

בנוסף, מחקרים אחרונים מצאו שאנשים המכורים לאינטרנט אינם ישנים מספיק, בעלי הרגלי אכילה גרועים, אינם עוסקים בפעילות גופנית ונוטים יותר לעשן ולשתות אלכוהול.

אורח חיים כזה פוגע במערכת החיסונית, ומונע ממנה להילחם כראוי בחיידקים. פרופסור פיל קראו, מאוניברסיטת סוונסי, אמר בראיון לדיילי-מייל הבריטי: "מצאנו שההשפעה של האינטרנט על המצב הרפואי הייתה תלויה בגורמים נוספים, כמו דיכאון, חוסר שינה ובדידות, אשר קשורים ברמות שימוש גבוהות ברשת ובבריאות לקויה".

המחקר שכלל 500 משתתפים בגילאים 18-101, גילה כי אלה שדיווחו על שימוש מופרז באינטרנט סבלו יותר מהצטננויות ושפעת, מאלה שבילו פחות ברשת. כ-40 אחוזים מהמשתתפים דיווחו על רמות בינוניות עד מוגזמות של התמכרות לאינטרנט, ללא הבדל בין נשים לגברים. ככל שנמדדו רמות שימוש גבוהות יותר, כך התגלה מצב רפואי שברירי יותר, עם הידבקויות חוזרות בצינון ושפעת.

החוקרים אף מצאו שמכורים לאינטרנט עלולים לסבול מלחץ כאשר הם מנותקים מהרשת, והם חווים תחושת הקלה גדולה כשהם מתחברים שוב, מה שעלול להוביל לחוסר איזון ברמות הקורטיזול (הורמון שמשפיע על מערכת החיסון) בגוף.

לפי המחקר, ממוצע השימוש היומי של המשתתפים עומד על 6 שעות ביום. חלק קטן דיווח על שימוש יומי של 10 שעות - רובן ברשתות החברתיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר