המרד הד"לי ברבנות הראשית

השר נפתלי בנט ו'יש עתיד' מברכים; "הרבנות אינה מתפקדת"

עשרות רבני הציונות הדתית יוצאים נגד רשת הגיור האלטרנטיבית שהוקמה אמש נגד מערך הגיור של הרבנות, אך יו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט בירך על המהלך וכך גם מפלגת 'יש עתיד' (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר נפתלי בנט (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

עשרות רבנים מהציונות הדתית המשתייכים לארגון רבני 'דרך אמונה' הודיעו כי הם מתנגדים בתוקף ל"בתי הדין לגיור" שהקימו רבנים ד"לים בניגוד לעמדת גדולי ישראל והרבנות הראשית כאשר בכוונתם לגייר גם קטינים וצפויים לפרסם מכתב מחאה נגד בתי הדין הפירטיים.

בינתיים מי שבוחרים לשבח את המהלך הם יו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט ומפלגת 'יש עתיד'.

בנט ברך על המהלך ואמר: "במצב בריא כל שירותי הדת של מדינת ישראל, לרבות גיור, צריכים להינתן על ידי הגוף הרשמי מטעם המדינה, קרי הרבנות הראשית לישראל.

"לצערי, הרבנות אינה מתפקדת כראוי ולכן קמו גופים אחרים לגיור. זו ההזדמנות של הרבנות, אולי האחרונה, להתעשת ולתקן בנחישות את הליקויים על מנת לייתר את הצורך בגופים חדשים".

יצוין כי בניגוד לבנט, מנהיגו הרוחני הר' חיים דרוקמן תקף בנחרצות את הקמת בתי הדיו הפירטיים ואמר: "אני מתנגד בכל תוקף, זה הרס התורה בארץ. היום יש גיור אלטרנטיבי מחר זה יהיה גיור רפורמי"

במפלגת 'יש עתיד' בחרו גם הם לברך על המהלך ואמרו: "אנו מברכים על הקמת בית הדין האלטרנטיבי לגיור שנותן תקווה חדשה למאות אלפי אזרחים ישראלים שלא יכלו להתגייר עד כה. תקווה שאבדה עם ביטול חוק הגיור על ידי הממשלה הנוכחית.

"הקמת בית הדין החדש לגיור תאפשר לאותם ישראלים, שהם אזרחים לכל דבר, שמשרתים בצבא, משלמים מסים, לבוא בשערי הגיור ולהשתייך לעם היהודי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר