הסכם הגרעין

אובמה: "לא חלוק עם נתניהו בהכל, בכל הקשור לביטחון אנחנו עם ישראל"

נשיא ארה"ב ברק אובמה ממשיך בבליץ התקשורתי ובראיון למגזין צעירים, השיב לצעיר ישראלי כי כנשיא הגדיל את שת"פ הצבאי עם ישראל. לאיראנית הסביר כי הסנקציות היו הכרחיות (חדשות, בעולם)

(צילום: אבי אוחיון - לע"מ)

הקרב על הסכם הגרעין: נשיא ארצות הברית ברק אובמה ממשיך בבליץ התקשורתי במאבק על דעת הקהל סביב הסכם הגרעין, וכעת פונה גם לקהל הצעיר.

אמש התארח אובמה במגזין הצעירים האינטרנטי MIC, והשיב לשאלות שהופנו אליו מצעירים בארה"ב, ישראל ואיראן, ששודרו על טאבלט שהנשיא החזיק.

אחת השאלות הגיעה מסם גרוסברג, ישראלי בן 30, ששאל את אובמה מדוע הישראלים צריכים לסמוך עליו לאור המחלוקת העמוקה שלו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

אובמה השיב: "כנשיא, לא רק שהתחייבתי שארה"ב תשמור על ביטחונה של ישראל, אלא גם סיפקתי מודיעין וקיימתי שיתוף פעולה צבאי יותר מכל נשיא אחר לפניי".

"חשוב שסם ידע שאני לא חלוק עם ראש הממשלה נתניהו בהכל. יש לנו חילוקי דעות קשים בסוגיה אם ההסכם חוסם את כל הדרכים של איראן לעבר הגרעין. דחיית ההסכם תאפשר לאיראן לחזור להפעיל צנטריפוגות ולקדם את הפוטנציאל שלה לגרעין מבלי שיהיו לנו עיניים על הקרקע או שליטה עד שיהיה מאוחר מדי. במגוון של נושאים, בעיקר בכל הקשור לביטחון, אנחנו עם ישראל לאורך כל הדרך וגם בממשלת נתניהו מכירים בכך".

אובמה התייחס לסנאטורים הדמוקרטים המתנגדים להסכם ואמר: "יהיו דמוקרטים שיתנגדו להסכם. הקרבה שאנחנו חשים כלפי ישראל היא עמוקה. כשישראל מתנגדת למשהו, הרבה דמוקרטים ורפובליקנים מתייחסים לזה".

שאלה אחרת הגיעה מצעירה איראנית בשם רזאל חכמי, ששאלה מדוע היה צריך לפגוע בעם האיראני באמצעות הסנקציות.

לשאלתה הגיב אובמה, כי "לא הייתה לנו דרך אחרת אלא לאכוף סנקציות קשות כדי להביא את איראן למו"מ".

אובמה הוסיף: "אני יכול להבטיח לך שברגע שאיראן תפסיק את הרטוריקה והמעשים הללו, היא תוכל - בזכות הגודל שלה, הכישורים והמשאבים שלה - להגדיל את כוחה והשפעתה בעולם".

במענה לשאלת המראיין ג'ק הורביץ אמר אובמה: "צריך לקרות שינוי באיראן - אפילו הדרגתי - משום שהקריאות 'מוות לאמריקה', הכחשת השואה, האיומים בהשמדת ישראל או אספקת הנשק לחיזבאללה גורמות לאיראן להיות מנודה בעיני העולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר