מרד הגיור הד"לי

הרב איזנשטיין תוקף: "הם צריכים להתבייש שקוראים לזה גיור כהלכה"

יו"ר הועדה הרבנית לגיור הרב נחום איזנשטיין, תוקף בשיחה עם "כיכר השבת", את הקמת "בתי הדין" האלטרנטיבים לגיור: "הרבנים האלה צריכים להתבייש שהם קוראים לזה גיור כהלכה (חדשות, חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: אלחנן דור)

מרד הגיור: הקמת בית הדין האלטרנטיבי לענייני גיור על ידי רבנים ד"לים, ממשיך לעורר סערה בקרב רבנים חרדים ודתיים כאחד. יו"ר הועדה הרבנית לענייני גיור הרב נחום אייזנשטיין, יוצא במתקפה חריפה ואומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי אותם רבנים "צריכים להתבייש".

"הרבנים האלה צריכים להתבייש שהם קוראים לזה גיור כהלכה, בו בזמן שהם יודעים שרוב האנשים שהם יגיירו יחללו שבת ראשונה והם יודעים שבמערכת הרבנות עצמה המתגיירים ישנם כאלה שאינם שומרים שבת לאחר מכן", אמר.

הוא הוסיף: "זו עובדה שאנחנו יודעים, שצריכים המון כוחות כדי לבדוק כל מתגייר, וגם במערכת הרבנות הקיימת לצערנו הרב רוב רובם לא שומרים שבת כדבעי, והרי הם לא רוצים לשפר את זה אז איך הם רוצים לשפר את מערכת הרבנות?".

"מה יש לצפות מהם?", תוהה הרב ופוסק, "מי שרוצה לעבור גיור רציני וירצה לשמור מצוות ילך לרבנות הראשית שהיא המוסמכת לכך ולא ללכת למערכת שאינה מוכרת ותהיה לה התנגדות חוקית ורבנית".

"הרבנות הראשית וכל כלל ישראל צריכים להתנגד לכך", הוא אומר אך מבהיר כי "אנחנו החרדים לא צריכים לחשוש מכך כי אנחנו לא נכיר בהם. אך אנחנו דואגים לכלל ישראל ולא רק לחוג הקטן. לנו יש את בתי הדין שלנו אך אנחנו מרגישים שכל ישראל ערבים זה לזה ויש לנו אחריות".

כזכור, אתמול הודיעו כמה רבנים ד"לים על הקמת "בתי דין" אלטרנטיבים לגיור, בהם יאפשרו גם גיורי קטינים מחבר העמים ועוד, בניגוד לעמדת הרבנות הראשית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר