כך נערך החמאס למלחמה עם ישראל

מחבל חמאס חשף בפני חוקרי שב"כ: יש מנהרה חדשה מעזה

אבראהים עאדל שחאדה שאער, בן 21 מרפיח, חשף בפני חוקרי השב"כ על מנהרה חדשה שנחפרת מאזור רפיח. עוד חשף כי הכביש החדש בסמוך לגבול נועד למתקפת פתע על ישראל (אקטואליה)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: David Buimovitch/Flash90)

אבראהים עאדל שחאדה שאער, בן 21 תושב רפיח, נעצר על ידי כוחות הביטחון וחשף בפני חוקרי שירות הביטחון הכללי על מנהרה חדשה שנחפרת מאזור רפיח ברצועת עזה לכיוון מעבר כרם שלום, כך הותר בצהריים (שלישי) לפרסום.

אבראהים עאדל שחאדה שאער, איש חמאס וחופר מנהרות, נעצר בפעולה משותפת של השב"כ והמשטרה בתחילת יולי ובחקירתו בשב"כ חשף מידע רב אודות פעילות הארגון ברפיח וכן אודות היערכות החמאס לזמן חירום וכוונת הארגון להשתמש במנהרות תקיפה.

בחקירתו בשב"כ עדכן שאער את החוקרים כי עסק בחודשים האחרונים בתחום המנהרות ונחשף לחפירת מנהרת חמאס מאיזור רפיח לכיוון מעבר כרם שלום.

בנוסף מסר שאער בחקירתו פירוט על המנהרות של החמאס באיזור רפיח, כולל מיקום מוקדי החפירה, פירי המנהרות והתוואי שלהם והחופרים.

שאער מסר בחקירתו כי הכביש החדש שנסלל על ידי החמאס בסמוך לגבול הרצועה צפוי לשמש את מחבלי הארגון למימוש מתקפת פתע נגד ישראל בסיוע כלי רכב שידהרו לעבר הגבול.

שאער היה מעורב בפעילותו בחמאס במגוון הכשרות בנושאי לחימה, פיקוד ושימוש באמצעי לחימה וחבלה מתקדמים. בימי מבצע "צוק איתן" פעל במחלקת התמיכה והלוגיסטיקה של החמאס וסייע בהעברת ציוד צבאי ומטענים ללוחמים. כמו כן לקח חלק פעיל בלחימה באמצעות הנחת מטענים נגד טנקים וסיוע בתצפיות.

שאער שנחשף בשנים האחרונות לפעילות גורמים בכירים בחמאס סיפר בחקירתו על הקשר שבין איראן לארגון החמאס והתמיכה הצבאית שמועבר לחיזוק הארגון. לדבריו, התמיכה האיראנית באה לידי ביטוי בהעברת כספים, אמצעי לחימה מתקדמים וציוד אלקטרוני כדוגמת מכשירים לשיבוש תדרים המשמשים לטובת הפלת מזל"טים ישראלים בשמי עזה. עוד ציין כי איראן הכשירה בעבר לוחמי חמאס בשימוש בגלשני רחיפה במטרה שיחדרו מן האוויר לשטח ישראל.

בחקירתו פירט שאער על מבנה יחידת ה"מובחרים" (נוחב'ה), יכולות חמאס בתחום הנ"ט, נ"מ ותצפיות (יכולת צילום לטווח של כ-3 ק"מ לשטחי ישראל) שינויים בתורת הלחימה של חמאס ובהרכב החוליות הצבאיות לאחר מבצע "צוק איתן".

שאער סיפר כי לצורך הפעילות הצבאית ארגון החמאס משתמש באמצעים ובחומרים המוכנסים לרצועת עזה במסגרת מאמצי השיקום. בנוסף מסר כי לוחמי הארגון מסכנים אזרחים בכך שמאחסנים מטעני נפץ בבתי מגוריהם, זאת בהמשך להנחיית מפקדי חמאס אשר חוששים מהפצצת מחסני אמל"ח צבאיים. שאער ציין כי הוא עצמו אחסן בביתו מספר מטענים במשקל של כ-50 ק"ג אחד.

בסוף חודש יולי הוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום חמור המייחס לשאער ביצוע עבירות של חברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת, ניסיון רצח, מגע עם סוכן חוץ, אימונים צבאיים אסורים ועבירות שונות בנשק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר