"אין ליהודים להתערב בהסכם עם איראן"

האדמו"ר מסאטמר: "המתנחלים - מופקרים ורוצחים" • האזינו

בטיש ההילולא תקף הרבי מסאטמר את 'יהדות התורה' שלא נלחמת במתנחלים ואת המגייסים לצבא אותם כינה "בוגדים ופושעים" והתייחס להסכם הגרעין של המעצמות עם איראן • סיקור ותיעוד (עולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
כ"ק האדמו"ר מסאטמר בטיש, אמש (צילום: מערכת בחצרות)

אלפים הגיעו אמש (שלישי) להשתטח על ציונו של האדמו"ר בעל ה'דברי יואל' מסאטמר זצ"ל, לרגל יום ההילולה ה-36 שחל ביום כ"ו אב, באוהל אדמו"רי בית סאטמר בבית העלמין בעיר קרית יואל.

כ"ק האדמו"ר מסאטמר התפלל שחרית בהיכל הישיבה גדולה ואחרי התפילה ערך "לחיים טיש" וסיום שישה סדרי משנה על-ידי תלמידי הישיבה גדולה לרגל היארצייט. לאחר מכן נאם האדמו"ר דברות קודש לבחורים לקראת העליה לציון דודו בעל ההילולא זצ"ל.

בשעות הערב ערך הרבי טיש מרכזי בהיכל בית המדרש הגדול בקרית יואל משולב עם דינר לטובת החזקת המוסדות.

בעת הדברות קודש, דיבר האדמו"ר מגודל סגולת היום מגודל צדקת דודו הקדוש בעל ההילולא זצ"ל ומה שהוא הקים ויסד אחרי השואה הנוראה והרחיב כיצד הוא בנה והקים מוסדות חינוך על אדמת ארה"ב בימים שהיא היתה שוממה לחלוטין.

בהמשך הדברות קודש התייחס האדמו"ר לנושאים העומדים על סדר היום בימים אלו, כשההתייחסות הגדולה היתה על אירוע הרצח בכפר דומא בו נהרגו אב ותינוק פלסטינים.

האדמו"ר יצא נגד העובדה שלטענתו חברי מפלגת יהדות התורה עם הזקן והפיאות מתחבקים עם המתנחלים בזמן שלדבריו "רבני אגודת ישראל לדורותיהם התביישו להשתייך בצוותא יחד עם המתנחלים שמוכנים להפקיר את דמם ואת דם משפחותיהם במעשה הרציחות שלהם ומבעירים את שנאת הגוים בכל העולם".

"כאשר בני ישמעאל, רוצחים שפלים, רואים שיהודים עם זקן ופיאות מתחבק עם אלו שרצחו ולא יוצאים לגנות את המעשה הנבזי זה גורם לרציחות מצד הערבים נגד יהודים בכל העולם בירושלים בצרפת ובכל מקום בעולם וכל זה הוא על חשבון המתנחלים והמצטלמים איתם", אמר הרבי מסאטמר.

הרבי הוסיף כי "יש בעיה גדולה שיהדות התורה לא יוצאת במלחמת חורמה נגד המתנחלים, רק זה בכה וזה בכה מלטפים אותם וזה מוכיח בעולם שיש להם קשר עם המתנחלים, כאילו חרדים לדבר ה' הם בעצה אחת ובדעה אחת עם המופקרים והרוצחים המתנחלים".

האדמו"ר גם התייחס לגזירת גיוס בני הישיבות, ותקף בחריפות את המגייסים לצבא ואמר כי "לאחרונה התרבו ציידי הנפשות בדיוק כמו שהיה ברוסיה בלבוש חרדי וחסידי הם מוכרים את נשמתם לשטן והם הולכים לנחשלים ומסיתים אותם להתגייס רח"ל לצה"ל בטענה שזה ישפר את חייו בעתיד ומעשה שטן הצליח והם הצליחו לדאבוננו לצוד כמספר שחוק הגיוס ביקש, חוק שעוד לא בוטל כלל וכלל, ואותם בוגדים ופושעים כירעבם בן נבט חושבים שמי שיש לו כשרון חלש מותר להעבירו על דתו שידעו שנפש יהודי הוא עולם מלא גם אם הוא לא יושב בישיבה כל היום ואין לו כשרונות וזה עוון בל יכופר ולא יספיקו בידם לשוב בתשובה על מעשיהם הנבזים רח"ל".

האדמו"ר גם התייחס להסכם המעצמות עם איראן, ואמר: "כל אחד יודע שיש עכשיו הסכם פוליטי בין ארה"ב למלכות פרס. אודה ולא אבוש לומר לא קראתי את ההסכם איני יודע מה כתוב בו, אם זה טוב או רעף מה נגלה ומה נסתר, אבל אנחנו נמצאים בגלות ואין כוחנו אלא בפה.

"יש כאן וויכוחים בין אנשי הממשל, נשאיר להם להתווכח ואין לנו היהודים בגלות אמריקה להתערב בזה כלל, ואם ההסכם יתבטל וילכו למלחמה את מי יאשמו באבידות בצבא?

"אנחנו נמצאים בגלות וצריכים לראות שהמלכות של חסד יתן לנו מנוחה להמשיך בדרכינו ולא להתערב במצוות שלנו ואנחנו לא נתערב אצלם בוויכוחים שלהם, בעיקר עכשיו כאשר מונחת על השולחן 2 גזירות רעות וקשות, גזירה על מנהג הכפרות שארגונים מנסים לבטל את המנהג הקדוש בטענות שונות ומשונות, ועוד יותר גרוע מזה בגזירה נוראה המרחפת על כל המוסדות הקדושים בניו יורק כאשר אנשי הממשל החליטו שלא לומדים במוסדות מספיק לימודי חול והם רוצים רח"ל לסגור את כל מוסדות החינוך החסידי בניו יורק".

"בעזרת השם", סיים הרבי את נאומו, "כאן בעיר קרית יואל שבנה בעל ההילולא בערוב ימיו מקווים שבקרוב נצליח להגדיל את שטח העיר עם עוד אלפי יחידות דיור לשמחת התושבים ולשמחת בעל ההילולא זצ"ל".

"בושה תכסה פנינו כאשר אנשים מזרע ישראל מנסים בכל כוחם למנוע מאיתנו את הרחבת העיר כאשר כל אחד יודע את בעיות הדיור החמורים שיש בווילאמסבורג לאחרונה וכאן נוכל לבנות אלפי יחידות דיור בהרחבה גדולה לשמחת היהדות החרדית בניו יורק", סיים הרבי את דבריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר