התשובה לארגון "צהר"

מחר: כנס יסוד של ארגון רבני "בנועם"

מאות רבנים מהציונות הדתית ורבנים חרדים יתאגדו מחר יחד תחת ארגון רבני "בנועם". הארגון הוקם מתוך מטרה לחזק את הרבנות הראשית והחברים בו יהיו כפופים לרבנים הראשיים לישראל (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
לוגו הארגון (צילום: בנועם)

בקרב לא מעט מרבני הציונות הדתית הבינו בחודשים האחרונים כי ארגון 'צהר' בראשות רבה של שהם דוד סתיו לקחו להם למטרה את ממסד הרבנות הראשית כאשר השיא בהכרזה השבוע על רשת בתי דין חדשה שתגייר בניגוד לעמדת הרבנות הראשית.

המהלכים האחרונים הביאו להתנגדות גם מצד בכירי הרבנים בציונות דתית ובראשם הרב דב ליאור והרב חיים דרוקמן.

אלא שכעת ההתנגדות לארגון רבני 'צהר' עולה מדרגה ומחר (חמישי) היכל שלמה בירושלים יוקם באופן מעשי ארגון רבני 'בנועם', ארגון שמאגד מאות רבנים מהציונות הדתית לצד רבנים חרדים שיתמכו ויהיו כפופים לרבנות הראשית.

נשיאי הארגון יהיו הרבנים הראשיים הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו.

בארגון אומרים כי מאז ההודעה על ההחלטה להקים את בתי הדין לגיור, "נרשם ביקוש משמעותי מצד רבנים, בעיקר מקרב הציונות הדתית לקחת חלק בכנס היסוד של "בנועם" שייערך בהיכל שלמה בירושלים".

"נראה שהרבנים בשטח מבקשים להצטרף דווקא למגמה המבקשת לחזק את הרבנות הראשית. אתמול החל משעות הצהריים החלו פניות מאסיביות להשתתפות בכנס שהסתכמו בעוד מאה וחמישים רבנים שאישרו את השתתפותם בעיקר מקרב הציונות הדתית", אמר אחד המארגנים.

בארגון "בנועם" מספרים כי הם "מצפים למהפך, לא פחות מזה, בקשר בין הרבנות הראשית והרבניים הראשיים, אל הרבנים המכהנים במשרות ובמגוון תפקידים באופן רשמי ולא רשמי ברחבי הארץ, לצד מהפך בהנגשת היהדות ושירותי הדת במדינת ישראל".

ראשי ארגון 'בנועם' מדגישים כי "הארגון פתוח לכלל הרבנים מכל העדות וכל הזרמים ההלכתיים המעוניינים לפעול תחת מטריית הרבנות הראשית בהנהגתם של הרבנים הראשיים", ואולי בכך הם רומזים כי הם לא מתכוונים להיות כפיל של צהר אלא לא להתעסק בפוליטיקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר