הסכם הגרעין

קרי: "לעולם לא ניתן שישראל תהיה תחת איום קיומי"

מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי, ממשיך במאמצים לשכנע בנכונות הסכם הגרעין עם איראן "ברור לי שיש חששות מההסכם, אבל אני מחויב לישראל וההסכם מבטא את המחויבות הזאת (חדשות, בעולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: U.S. Department of State, flickr)

מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי אמר הלילה (רביעי), כי חלק מהשיקולים של הממשל לחתום על הסכם הגרעין עם איראן, היו הדאגה למדינת ישראל.

קרי שניהל את המשא ומתן עם איראן, הבהיר כי במידה והסכם הגרעין לא יאושר על ידי הקונגרס, ארצות הברית תדרוש מבנות בריתה להמשיך וליישם את הסנקציות שהטיל המערב על איראן.

בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס, אמר קרי: "ברור לי שיש חששות מההסכם, ואני יודע שהחברים שלנו בישראל לא רגועים. אבל צריך להבין, שאני מחויב לישראל וההסכם מבטא את המחויבות הזאת. במשך כ-29 שנים בסנאט, יש לי רקורד של 100 אחוזי הצבעה לטובת ישראל", אמר.

הוא הוסיף: ''אני מבין את האתגר הקיומי עליה, ושוחחתי על הנושא פעמים רבות עם ראש הממשלה נתניהו. הסכמנו שלא להסכים, כי יש לו את נקודת המבט שלו ואני מכבד אותה, אבל אני מייצג את ארה"ב ואת ההחלטות שלה".

"אחת מההתחייבויות שלנו היא שלעולם לא נאפשר לישראל להיות תחת איום קיומי או מתקפה חיצונית", הבהיר, "אנחנו מהדקים את שיתוף הפעולה הביטחוני והמודיעיני. אנחנו שותפים גם בעניין הדאגה מהתמיכה בטרור של איראן".

המזכיר הסביר מדוע אינו מתערב במחלוקת הפנימית בישראל שבמסגרתה ישנם כאלה התומכים בהסכם הגרעין.

"זה נכון. יש בכירים ביטחוניים בישראל שברור שהם בעד העסקה. אבל העניין גורם למתח רב, ולפוליטיקה פנימית וחיצונית בישראל, שאנחנו לא מעוניינים להתערב בה. אנחנו לא רוצים להיכנס למערכת השיקולים הישראלית. אנחנו כן מעוניינים לדאוג שההסכם יוערך נכונה על ידי כל אחד, בכל העולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר