נאום חריף

הרבי מסאטמר: "נתניהו מתגרה באומות; סכנה לכלל ישראל"

האדמו"ר מהרי"י מסאטמר נשא דברים בטיש ההילולא ודיבר נגד ההתחברות של הנציגים החרדים לרשעים ועומדים מאחורי רה"מ שמתגרה באומות ומציב את כלל ישראל בסכנה חמורה (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

לרגל יום ההילולא של בעל ה"ויואל משה" מסאטמר זי"ע, בשעות אחר הצהריים אמש (שלישי) עלה האדמו"ר מהרי"י מסאטמר ביחד עם אלפי תלמידי הישיבות לציונו הקדוש בקרית יואל שבמונרו, ובערב התקיימה סעודת ההילולא בבניין הת"ת של סאטמר בעיר, שבמרכזו נשא האדמו"ר את דרשתו ובה דברי מוסר והתעוררות בנסיונות ופגעי הזמן.

לאחר שהאריך במשנתו של בעל ההילולא זי"ע, התחיל לדבר בשבח המוסדות על טהרת הקודש שמתנזרים מתקציבי המדינה, ונגידי חסידות סאטמר שתורמים מליוני דולרים בשנה לטובת מוסדות אלו.

"לעומת זה", זעק האדמו"ר, "יש את הנציגים החרדים שמתחברים לרשעים ויושבים איתם בממשלה אחת, ולא רק יושבים אלא הם הצירים המרכזיים של הממשלה בהיות שזו היא ממשלת צרה, והכל בשביל כמה תקציבים שמשחדים אותם, ובתמורה הנציגים החרדים מאשרים את כל החוקים שעובר בכנסת המינים נגד התורה והדת".

"זה חילול השם מעין כמוהו שכל העולם יודע שיהודים שומרי תורה הם אלו שעומדים מאחורי ראש הממשלה וההתגרות באומות שהוא מנהל באופן נורא נגד הנשיא האמריקני ירום הודו. ובו בזמן שראש הממשלה הגיע לארה"ב לנאום בקונגרס נגד הנשיא עמלו החרדים בארץ ליצור קואליציה עמו. למפלגות החרדיות יש אחריות ישירה על ההתגרות באומות הנוראה נגד כל מנהיגי העולם וזה משים בסכנה חמורה את כלל ישראל", הוסיף האדמו"ר.

האדמו"ר המשיך ואמר כי "כמו כן הפוליטיקאים היהודים בארה"ב שמתיימרים לייצג את החרדים בארה"ב הולכים לשדל אצל חברי סנאט וקונגרס שיצביעו נגד הנשיא ירום הודו על העיסקה שעשה עם איראן. בזמן שבכל הדורות ידעו ודרשו את שלום העיר, אפילו כשהממשלות בימים ההם לא היו כ"כ טובות ליהודים, על אחת כמה וכמה מדינה כמו ארה"ב שטובה ליהודים, איך יכולים לנהל מלחמה בבית נגד הנשיא?!".

"וכל זה", אמר האדמו"ר, "הוא תוצאה מההתחברות שהתחברו מלפני 70 שנה בעת התייסדות המדינה עד שהיום הם ממש מאוחדים, ובשבוע שעבר זה עלה שלב עת שהמתנחלים רצחו בפועל ילד ערבי, ועולים להר הבית אפילו יהודים חסידיים, שזה גורם להתגרות בלתי נסבלת בערביים ותוצאותיו מי ישורנה, והרבי זי"ע צפה את כל זה ולחם כבר אז נגד תופעת ההתחברות".

הרבי המשיך בדבריו והתייחס לחוק הגיוס ואמר כי "אותו דבר שייך ג"כ לגבי גזירת הגיוס ולימודי הליב"ה, שלא די שהנציגים החרדים אינם לוחמים נגד הגזירות, אלא עושים כל מיני פשרות עם הממשלה בלבד שהתקציבים לא יפסיקו לזרום".

"כמו כן יש עכשיו בירושלים ראש עיר שרוצה לחלן את העיר, ופותח מקומות לחילולי שבת, טומאה וזוהמה, והנציגים החרדים יושבים בקואליציה העירונית ואינם עושים דבר, רק הקומץ קטן חברי העדה החרדית בראשם מרן הגאב"ד שליט"א הם היחידים שלוחמים נגד התופעות הללו", הוסיף האדמו"ר.

בהמשך גם חזר האדמו"ר את דרישתו שלכל חסיד סאטמר יש מחויבות לסנן את המכשירים הטכנולוגיים בתוכנת "משומר" למען קיום הדורות. לסיום גם דיבר אודות תופעת ה"מסירות" לשלטונות שבאו מצד כמה חרדים לשעבר נגד החינוך החרדי בארה"ב שפנו בתלונה למשרד החינוך בניו יורק על שלא לומדים מספיק לימודי חול, וצריכים הרבה סייעתא דשמיא בענין זה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר