מנכ"ל משרד החוץ דורי גולד הסתיר ששילם כופר על העלמת מס

מנכ"ל משרד החוץ דורי גולד, הסתיר במהלך מינויו לתפקיד את העובדה שחוייב בתשלום כופר על העלמת מסים ממכירת ספרו, למרות שנשאל על כך, כך חושף הארץ. "טעות בתום לב" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: הדס פרוש - פלאש90)

מנכ"ל משרד החוץ דורי גולד, שילם כופר של מאות אלפי שקלים בעקבות חשד לעבירות מס בישראל בשנת 2003 והעלים זאת בהליך מיניו למנכ"ל, כך נחשף ב'הארץ'.

גולד נחשב למקורב לנתניהו שמינה אותו בכהונתו הראשונה כראש ממשלה לשגריר ישראל באו"ם. בהמשך מונה גולד לנשיא "המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה" ושימש גם כיועצו של ראש הממשלה אריאל שרון בשנים 2001-2003. ומאז 2013 כיועצו של נתניהו.

הוא נשאל במפורש האם הוטל עליו לשלם בעבר כופר על עבירות מס, והכחיש זאת. עם פרסום הידיעה טען כי הייתה זו טעות שנעשתה בתום לב.

בדו"ח מס הכנסה של משלמי הכופר לפני שש שנים נכתב: "מרצה שכיר מאזור ירושלים נחשד בהעלמת הכנסות מתמלוגים מחו"ל בשנת 2003 בסך של כ–109,000 דולר, עבירות עפ"י סעיף 217 לפקודת מס הכנסה. הושת כופר בסך של 200,000 שקל".

המרצה המדובר הוא גולד, שבאותה תקופה כיהן כראש מכון מחקר. למרות שנדרש לדווח לוועדת המינוים בשירות המדינה, הוא לא עשה זאת והודיע על כך רק לאחר פניית 'הארץ'.

דורי גולד מסר בתגובה: "קבלתי משכורת כנשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה. בנוסף, קיבלתי דמי ייעוץ מארגון Center for Jewish Community Studies, ודיווחתי על פי החוק האמריקאי. ביחס לפער בשכר, קיים הבדל בין הדיווחים על פי טופס 106 הישראלי לטופס 990 האמריקאי, הנובע מהבדל גישה של דיווחי שכר הברוטו בארה"ב, שאינם מדווחים בטופס הישראלי.

"בשנת 2007 שילמתי כופר לאור דרישת מס הכנסה בקשר להכנסות מספריי שעליהם שולם מס למס הכנסה בארה"ב. בעת מילוי הטפסים לנציבות שירות המדינה נפלה טעות בתום לב. הטעות תוקנה והנושא דווח במלואו לנציב שירות המדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר