סערת הסכם קדם נישואין

הרבנים נגד ההסכם: "פרצה נוראה לפגוע בקדושת עם ישראל"

רבנים ודיינים מצטרפים לדברי ראב"ד העדה החרדית הגר"מ שטרנבוך, נגד הסכם קדם נישואין, של התאחדות הרבנים בארה"ב, ופוסקים כי מדובר בפרצה נוראה שתרבה ממזרים בישראל (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: אימג' הפקות)

סערת הסכם קדם נישואין: אחרי שלפני כשבועיים פורסם מכתבו של ראב"ד העדה החרדית הגר"מ שטרנבוך, שתקף בחריפות את ההסכם, כעת מצטרפים למחאה שורה של רבנים ודיינים.

בשנים האחרונות, בניסיון לפתור את בעיית העגונות, כאשר יש גברים הבוחרים שלא לגרש את נשותיהן ומותירים אותן עגונות במשך שנים רבות, היה מי שהציע שיחתמו על "הסכם נישואין" בו הבעל מתחייב שאם ביום מן הימים האישה תחליט להתגרש והבעל יסרב, הוא יחוייב לתת לשלם מזונות עבורה בסך אלף חמש מאות דולר לחודש.

• עוד בנושא: הראב"ד מזהיר: "מכשילים באיסור אשת איש ומרבים ממזרים"

ארגוני הנשים למיניהם ששו על הרעיון וכך גם היו רבנים שנטו להתיר הסכם זה, בהם "הסתדרות הרבנים בארה"ב", אולם גדולי הפוסקים יצאו חוצץ כנגד הרעיון ודעתם היא שיש בכך משום כפיית גט על אף ההסכם.

כזכור, לפני כשבועיים פרסמנו את פסק הגר"מ שטרנבוך כי העושים כן, 'מרבים ממזרים בישראל'. בימים אלו הצטרף למחאה אף הגאון רבי אליהו שלזינגר רב שכונת גילה בירושלים, אשר במילים חריפות תוקף את ההסכם, ותמה 'האיך תהא אשת החי מותרת לאיש זר והיא עדיין אשת איש'.

כן הצטרפו למחאה הגאון רבי אברהם דב אוירבך רב ואב"ד טבריה, הכותב ש'כל דברי מרן הרב שטרנבוך נכונים וברורים'.

הגאון רבי נחום איזנשטיין, כותב שקיבל ממרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצ"ל כדברי הרב שטרנבוך .

הגאון רבי שלמה זעפראני מביא דברים ברורים בנושא מדברי מרן פוסק הדור הגר"ע יוסף זצ"ל ביביע אומר, ומסיים במילים נוקבות 'מאן ספין ומאן רקיע לפגוע בקדושת עם ישראל ע"י פירצה נוראה זו'.

גורמים המעורים בעולם הרבנות, מעריכים כי בימים הקרובים יתפרסמו מכתביהם של פוסקים נוספים, היוצאים נגד ההסכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר