מבטיח ומשבח

גפני: "הנשים החרדיות הן ברמה דתית יותר גבוהה מהגברים"

בקעמפ בישיבת "דרך ה'" קרא ח"כ משה גפני לחילונים ללמוד מהחרדים, הבטיח להקים בתי ספר ל"חרדים העובדים", שיבח את הנשים החרדיות ושיגר גם עקיצה ל"הפלס" • וידאו (חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום וידאו: שלומי כהן; תמונה: Hadas Parush/Flash90)

במהלך סימופזיון שהתקיים אמש (רביעי) בישיבת "דרך ה'" בכפר חסידים, התייחס יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני מסיעת "יהדות התורה" לנושאים השונים שעל סדר יומו של הציבור החרדי, בין היתר התייחס גפני לתופעת האפליה בסמינרים באלעד ואיים כי "יופסק התקציב של הסמינרים באלעד" וכן ליחס של המפלגות החרדיות לציבור "החרדים העובדים" לפרנסתם. את הפאנל הנחה העיתונאי יהודה גליקמן.

"בזכות בני הישיבות העולם קיים, בזכותם אנחנו כאן, בזכותם חזרנו אחרי 2000 שנות גלות לארץ ישראל", הדגיש גפני בפתח דבריו, "אבל אני מדבר על רוב הציבור החרדי, נשים וגברים, שרוצים לצאת לשוק העבודה ומבקשים להתפרנס בכבוד".

"החברה החילונית ובעיקר המנהיגות שלה הגיעה למצב בו אנו מעמידים אותם בניסיון - האם אכן כנים דבריכם שרוצים לשלב את הציבור החרדי בתוך המערכות?", הסביר גפני והסתייג: "אני לא מדבר על השתלבות בחברה הישראלית, אנחנו לא מבקשים את זה ואף מתנגדים לזה".

בשלב זה עבר גפני למתוח ביקורת נוקבת על החברה הישראלית ואמר כי "החברה הישראלית היא חברה שנמצאת ברמת מוסר מאוד נמוכה יחסית לעולם המערבי. החברה הישראלית היא החברה שמערכת החינוך שלה היא הכושלת ביותר בכל מבחני החינוך שהיה בעולם, מבחני פיזה, מבחנים בינלאומיים שישראל נמצאת בהם בתחתית המדרג.

"אם מדברים על שילוב, אז שהחילונים ישתלבו בחברה החרדית, אנחנו יש לנו יותר מה למכור להם, יותר מה ללמד אותם בכל הנושאים החשובים. אנחנו מדברים על שילוב שאדם חרדי יוכל להיכנס למשרד ממשלתי, לדירקטוריון ממשלתי, לחברה עירונית ועוד".

בעניין שילוב נשים חרדיות ברשימה לכנסת אמר ח"כ גפני כי "אין אצלינו אישה שמוכנה להידרדר לכנסת, אחת שמידרדרת לכנסת היא כבר לא חרדית .חצי מהמצביעים שלנו, אם תהיה אשה חרדית ברשימה, לא יצביעו בעבורינו ובעיקר הנשים. הנשים החרדיות הן ברמה דתית יותר גבוהה מהגברים. בדור שלנו. בעבר זה היה שונה, היו דורות כאלו ודורות אחרים .היום אשה חרדית לא תצביע לרשימה חרדית שיש בה אשה ברשימה".

"החילונים אומרים שיש שוויון מלא", אמר גפני ותקף, "אני מסתכל תמיד על שולחן הממשלה ומתוך עשרים וכמה שרים יש 2-3 שרות. גם בחברות הגדולות, הנשים מודרות על ידי הציבור החילוני. יש להם מזל שיש את המפלגות החרדיות שהם יכולים לדבר על זה. אנחנו לא מפלים לרעה, אנחנו מצהירים מראש שאין נשים ברשימה ומי שרוצה שיצביע ומי שלא - לא. בשכר זה בולט יותר, נשים חרדיות מופלות פעמיים, גם בשכר הכללי וגם מופלות לעומת נשים חילוניות"

"אנחנו מתכוונים", המשיך גפני, "להתייחס לכלל הציבור החרדי שעובד וחי חיים חרדים, היעד אצלינו שלא אשה חרדית ולא גבר חרדי, לא יופלו לרעה. זה כסף שלנו, שאנחנו משקיעים במדינה, אנחנו משלמים גם את המיסים הישירים וגם את העקיפים, אנחנו נותנים יותר כסף ממה שמשפחה חילונית רגילה. אנחנו משלמים יותר מיסים. אנחנו רוכשים יותר דירות בגלל שיש לנו יותר ילדים. חלק גדול ממחיר הדירה זה מיסים שהמדינה מקבלת. אנחנו משלמים מיסים עקיפים גם במוצרי מזון שאנחנו רוכשים אותם יותר, לוקחים את הכסף שלנו ,גוזלים אותו וממנים אנשים חילונים ואנחנו החרדים עומדים בחוץ ועוד מטיפים לנו מוסר".

גפני הוסיף ואמר כי "אנחנו מתנגדים לליבה, למבחני המיצב, כיוון שהתחילה התערבות של משרד החינוך שכשל כפי שאמרתי במערכת החינוך החילונית ורוצה להתערב אצלינו בתכנים. אני בעד שילמדו אנגלית, אני בעד שילמדו לימודי חול ולומדים, ואני בעד שיעשו בחינות מיצב כמו שיש בחינוך העצמאי. אולי זה לא נכון מבחחינה חינוכית, יש מחלוקת גם אצל החילונים".

"אני לא אסכים וכעת זה אצלינו מלחמה בגלל שמשרד החינוך רוצה להתערב בתכני החינוך אצלינו וכל מערכת החינוך החרדית הוקמה בכדי שתהיה עצמאית פדגוגית", הבהיר.

בדבריו התייחס גפני ברמז לפרסום שנעשה על כך שמעד בחתונה כשהוא משחרר הבטחה לציבור החרדים העובדים: "אני אומר לכם, ולא מן השפה ולחוץ - הכל היום מקליטים, אפילו כשאני נופל שניה אחת באולם, כל העולם רואה את זה, סביר להניח שמחר אני יותקף באחד הניירות שיוצאים ושנקרא עיתון - אני יחד עם חברי אלחם על הקמת בתי ספר מהסוג הזה וגם אדאג באופן פרטני לאנשים שהם חרדים עובדים או חרדיות עובדות. אדאג גם לילדים וגם לילדות. אעשה כל מה שאני יכול לעשות. ישבנו במשא ומתן 17 ישיבות שחלק גדול מהם היה עבור החרדים העובדים".

לסיום העריך גפני כי הבחירות הקרובות אינן קרובות. "שלא תהיה טעות, אף אחד מבין אלו שנמצאים בקואליציה הזאת - לא רוצה ללכת לבחירות וזה שזה 61 זה לא רלוונטי".

באשר לציבור החרדים העובדים אמר שוב גפני כי "אני מקווה שבשנתיים הקרובות יהיה שינוי דרמטי מבחינת היכולות שלו להתמודד עם הדברים שהוא צריך להתמודד מבחינה ציבורית והוא ישולב בתוך המערכות, יהיה חלק מהעניין, כבודו יישמר ולא יירמס ע"י אינשי דלא מעלי שלא מבינים בעניין הזה ולא יודעים מה צריך מבחינה ציבורית לעשות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר