השימושים השונים להדפסה תלת ממדית

הדפסה תלת ממדית היא כבר מזמן לא מדע בדיוני. דבר יום ביומו מתפרסמים דברים מרהיבים הנעשים בעזרת מדפסות תלת ממד. אבל למה אנחנו צריכים מדפסת כזו? כל מה שרציתם לדעת בכתבה שלפניכם (בלוגל)

הדפסה תלת מימדית הופכת עם השנים ליותר ויותר זמינה ומאפשרת לכל אחד ליצור דגמים ומוצרים תלת מימדיים למגוון צרכים, יישומים ושימושים. מדפסת התלת מימד הראשונה פותחה בשנת 1983 על ידי חברת 3D Systems וכיום קיים מגוון רחב של מדפסות תלת מימד ונעשה בהם שימוש נרחב בענפי התעשייה השונים, למטרות מחקר ובעיקר לייצור דגמי אב טיפוס.

בשנים האחרונות החלו גם מכוני רפואה מובילים בעולם לייצר איברי אדם חלופיים כמו אוזניים וידיים במטרה לסייע למטופלים. עם זאת, עיקר השימוש כיום למדפסות התלת מימד הוא למטרות ייצור דגמי אב טיפוס, חלקי חילוף, פריטי נוי, מוצרים לעיצוב הבית, לייצור מוצרים קטנים עד גדולים למפעלים ומכונות ולהדפסת חלפים לתעשיית הרכב והפלסטיקה.

הדפסת דגמים מחומרים שונים

קיימים סוגי חומרים רבים לצרכי הדפסה תלת מימדית, ביניהם ניילון גמיש המתאים להדפסת גלגלי שיניים, עצמים לבישים, ברגים, מעמדים למנוע, Blue Print המיועד להדפסת אהילים ואובייקטים הצריכים לעמוד בפני טמפרטורות גבוהות ולהדפסת חלקי חילוף למכוניות עתיקות (כפי שג'יי לנו הראה מספר פעמים בתכנית האירוח שלו בטלוויזיה). חומר PLA, העשוי ממרכיבים מתחדשים וידידותי לסביבה, מתאים להדפסת מכלי מזון, לייצור דגמים לשימוש רפואי ולהדפסת חלקים בעלי מפרקים משתלבים ועוד.

בהתאם למוצר שמעוניינים להדפיס באמצעות הדפסה תלת מימדית יש לקבוע את סוג החומר. כיום ניתן להדפיס גם על תרכובות המכילות 80% מתכת וכך ניתן להדפיס פסלי ברוזנה ונחושת על פי דגם פרי תכנון אישי או מודל שנסרק למחשב. אחד החומרים הפופולריים ביותר למדפסות תלת מימד נקרא ABS, חומר זה מיועד להדפסת דגמים מכאניים עמידים לצרכי תעשייה ורפואה ולמטרות פרטיות כמו פריטי נוי לבית.

הדפסה למטרות עיצוב ואדריכלות

עד לפני מספר שנים אדריכלים ומעצבים שלחו סקיצות או הכינו מודלים בתלת מימד אותם ייצרו במכונות חיתוך CNC. כיום, משרדי אדריכלים ומעצבים בכל הענפים עושים שימוש נרחב בטכנולוגיית הדפסה בתלת מימד כדי להדפיס מודלים מורכבים כמו תכניות בנייה של בנייני מגורים או משרדים והדפסת פריטים לעיצוב בתים, משרדים ומבנים מסחריים. באמצעות הדפסה על חומר מסוג Laybrick ניתן להדפיס דגמים בחומר דמוי אבן המדמה את חומרי הבנייה של מבנים ומתאים גם להדפסת פריטי נוי כמו ואזות לפרחים, פסלים, פריטים דקורטיביים ועוד.

הדפסה למטרות פרטיות ואישיות

ככל שמחירי מדפסות התלת מימד יורדים וככל שהטכנולוגיה נגישה יותר לאנשים פרטיים כך גובר העניין בהדפסות בתלת מימד למטרות פרטיות ואישיות. גם ישראלים מביעים עניין רב במגוון האפשרויות של הדפסה תלת מימדית וכיום ניתן לשלוח לחברה ישראלית דגם מוכן בתלת מימד ולקבל את המוצר בדואר או באמצעות שליח תוך מספר ימים, כל זאת ועוד במחירים נמוכים ומשתלמים.

כך יכול כל אדם לייצר לעצמו חלקי חילוף, מוצרי אמנות, מוצרים שימושיים לבית כמו חותכי עוגיות בעיצוב אישי, דגמים דמויי אבן או עץ, שבלונות לצביעה על קירות, מעמדים להצבה על שולחנות ועוד. כדאי לדעת כי ניתן למצוא באינטרנט אתרים רבים המציעים מודלים מוכנים בתלת מימד ויש גם תוכנות אונליין המאפשרות לתכנן עיצובים פשוטים או מורכבים כדי להדפיס אותם בתלת מימד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר