סוף למשבר בקטמון: העירייה תממן מבנה חדש לת"ת

לאחר מאבקים, פניות לבתי המשפט ואפילו איום של צביקה כהן לפרוש מהקאוליציה בעיריית ירושלים, הושג הסדר: המוסד החרדי שפונה בקטמון יקבל מבנה חדש במימון העירייה (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
צביקה כהן וראש העיר ניר ברקת (צילום: ישי כהן)

פרסום ראשון: ברגע האחרון נמנע משבר חמור בשכונת קטמון בירושלים שאיים על מקום הלימודים של 250 תלמידים ותלמידות חרדים בני הציבור הספרדי.

הסיפור החל כאשר לפני שנה בית המשפט המחוזי בירושלים החליט להוציא צו סגירה לת"ת "יראת ה'" בשכונת קטמון בעיר וזאת לבקשת עיריית ירושלים מאחר ועל פי החשד ההתנהלות במקום ובשטח שהת"ת קיבל הייתה בעייתית. הת"ת התנהל על ידי החינוך העצמאי.

במהלך שנת הלימודים האחרונה המשיכו התלמידים, 40 בנים וכ-200 בנות, ללמוד במבנה וכהוראת בית המשפט בסוף השנה המבנה פונה. בעקבות המשבר, נערכה אף הפגנה מול לשכת ראש העיר ניר ברקת בכדי למצוא פתרון למאות התלמידים שנשארו ללא מקום לימודים.

מנהלת המקום היא הרבנית אלישבע בארי, כלתו של הגאון רבי בן ציון מוצפי - מבכירי הרבנים הספרדים. יצוין כי למנהלת אין קשר לטענות העירייה באשר לשימוש הלא תקין במבנה.

מחזיק תיק החינוך החרדי בעירייה, סגן ראש העיר צביקה כהן אימץ את ועד ההורים ומנהלי המוסד בכדי לנסות ולמצוא פתרון, ואכן לאחר משא ומתן עם ניר ברקת והצוות המקצועי, הצדדים הגיעו להבנות כי המוסד החינוכי יקבל מבנה שיבנה בתוך שנה.

אלא שהמשא ומתן התפוצץ לאחר שהחינוך העצמאי החליט לעתור נגד החלטת בית המשפט, אנשי ברקת הזהירו כי המהלך המדובר יביא למצב כי הם ימשכו את ידיהם מהמוסד ולא ינסו לעזור לו לאחר מכן. בסופו של דבר, בית המשפט דחה את בקשת המוסד וקיבל, שוב, את עמדת עיריית ירושלים.

ברקע התנהלו מאבקים נוספים כאשר ההורים בקשו לעזוב את 'החינוך העצמאי' ולעבור לרשת החינוך של ש "ס, אך לבסוף רבנים ממועצת חכמי התורה של ש"ס פסקו כי יש להשאיר את המקום בידי החינוך העצמאי בטענה כי ברחבי הארץ יש חלוקה מסודרת איזה מוסדות שייכים לש"ס ואלה לחינוך העצמאי.

אתמול (רביעי) הצליח צביקה כהן להגיע להסמכות חדשות עם ראש העיר ניר ברקת וזאת לאחר שאיים לפרוש מהקואליציה אם לא ימצא פתרון ל-250 התלמידים.

על פי ההסכם שהשיג צביקה כהן וברקת אישר יחד עם מנכ"ל העירייה אמנון מרחב, התלמידים ילמדו בשנה הקרובה במבנים אחרים והעירייה היא זו שתשלם את השכירות כאשר בתוך שנה יבנה מבנה חדש למוסד בשכונת 'מקור חיים' במימון של העירייה בסך של 8.9 מיליון שקל.

סגן ראש העיר צביקה כהן אמר ל"כיכר השבת" כי: "צריך לציין לשבח את ראש העיר ניר ברקת והצוות שלו שהשאירו בצד את הכל ודאגו למצוא פתרון למאות התלמידים, אם לא היינו מגעים להסכם הרי ששבוע הבא לא היה לתלמידים מקום לימודים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר