ומי מגן על הרבנות הראשית? הרב אריה שטרן

אחרי שהותקף בעבר על ידי הראשל"צ בקשר לדעתו על גיורים, רבה של י-ם הרב אריה שטרן קיים כנס תמיכה ברבנות הראשית על רקע המרד של רבנים דתיים לאומיים בממסד הרבנות הראשית (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

מערך הגיור החדש בראשות הרבנים נחום רבינוביץ' ודוד סתיו ממשיך לגרום לרבני הציונות הדתית לצאת נגד הרבנים שעומדים מאחורי מערך הגיור החדש.

הרב אריה שטרן, רבה של ירושלים, קיים הצהריים (חמישי) כנס מיוחד של רבני הציונות הדתית בראשות הרב שמואל אליהו והרב יעקב שפירא בכדי להביע תמיכה בעמדת הרבנות הראשית. בכנס השתתפו גם רבנים שחברים במערך הגיור החדש כדוגמת הרבנים נחום רבינוביץ' וראם הכהן.

תמיכתו של הרב שטרן ברבנות הראשית מצטרפת לתמיכתו של הר' חיים דרוקמן. אך מדובר בתמיכה לא טבעית שכן נשיא בית הדין הרבני ומי שאחראי על תחום הגיור הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף תקף את הרב שטרן לא מעט בנושא הגיור, והאפשרות שהרב שטרן יוכל לגייר כרב עיר הייתה אחת הסיבות שגרמו למפלגות החרדיות להתנגד לחוק הגיור.

כזכור, כפי שנחשף ב"כיכר השבת", הראשל"צ הרב יצחק יוסף תקף בחריפות את הרב שטרן ואמר כי הוא מגלה פנים בתורה שלא כהלכה בנושא הגיור: "נפגשתי עם הרב הראשי של ירושלים, מה הוא אומר לי? 'לא צריכים לקיים את התורה, הגרים, ולקבל את כל השבת. צריכים לשמור את השבת במידה מסוימת'. מה הפירוש? לעשות קידוש ואחר כך ללכת לים, העיקר שיעשה קידוש".

"אמרתי לו 'מאיפה כבודו ממציא את זה?', הוא רב ראשי של ירושלים, הוא רב שלהם, מאיפה אתה ממציא את זה? לא צריך לקיים את כל השבת כולה? את כל המצוות כולן? איפה זה כתוב, קבלת מצוות זה חלק מעיקרי היהדות".

"מאיפה אתה ממציא" המשיך הגר"י יוסף בדבריו, "הוא אמר 'שיהיה מסורתי, זו הכוונה. שיהיה מסורתי', אתה מגלה פנים בתורה שלא כהלכה" קבע הגר"י יוסף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר