זמן אלול נפתח

רבבות עמלי התורה חוזרים להיכלי הישיבות והכוללים • מיוחד

עשרות אלפי אברכים הכוללים ותלמידי הישיבות ישובו היום להיכלי התורה ויפתחו את "זמן אלול" • מיוחד: כמה תלמידים יש בשיעור א' בישיבות המובילות ואיזו מסכת ילמדו בישיבות באלול? (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט - פלאש 90)

"זמן אלול" תשע"ה נפתח הבוקר (ראשון) בעולם התורה: עשרות אלפי אברכים ותלמידי ישיבות ישובו הבוקר לספסלי היכלי התורה זאת לאחר חופשת בין הזמנים של שלושה שבועות שמסתיימת הבוקר.

ראשי ישיבות ועסקנים אומרים הבוקר כי שוב מוכח בחוש הפסוק "וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ" ולמרות הניסיונות הרבים של גורמים שונאי דת הרואים בעינם הצרה את התפתחותו של עולם התורה לעצור ולמנוע תקציבים כלכליים הרי שבלי עין הרע מתווספים מידי שנה עוד ועוד ספסלים בבתי המדרשות ובהיכלי הישיבות ונצח ישראל ממשיך לפרוח ולשגשג.

בישיבת פוניבז' בראשות הגאונים הגדולים הגרי"ג אדלשטיין והגרב"ד פוברסקי ילמדו בזמן אלול הקרוב את מסכת מכות כאשר כ-160 בחורים ייכנסו לשיעור א', אותם ילמדו במקביל ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין וחתנו הגאון רבי דוד לוי שיתחלפו ביניהם במהלך השנה.

בישיבת חברון גבעת מרדכי יחלו את זמן אלול כ-170 תלמידים שילמדו את מסכת בבא מציעא כשהר"מים הינם הגאונים רבי יוסף חברוני, רבי אברהם לוינסון ורבי איתן יפה'ן.

בישיבת מיר ברכפלד יחלו את שיעור א' זמן אלול כ-100 בחורים שילמדו מסכת מכות על-ידי הר"מים רבי צבי פרצוביץ ורבי אפרים רוב.

בישיבת עטרת ישראל שבראשות הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי ייפתח היום זמן אלול במשאו של ראש הישיבה והמסכת שתילמד הינה כתובות כאשר בשיעור א' ילמדו כ-60 תלמידים שישמעו שיעורים מהגאון רבי אברהם ישעיה פרובר.

בישיבת תושיה בתפרח בראשות הגאון רבי אביעזר פילץ יחלו את הלימודים בישיבה בשיעור א' כ-160 בחורים שילמדו את מסכת מכות (זאת מאחר ונוהגים כפי מסלול הלימוד בישיבת פוניבז')?

בישיבת קול תורה יחלו את הלימודים כשישים בחורים בכל שיעור א' וילמדו בזמן אלול את מסכת קידושין אותה ילמדו הגאונים רבי זאב שכטר ורבי שלמה שלזינגר.

בישיבת נתיבות חכמה (וולפסון) ייפתח הבוקר הזמן החדש כאשר את שיעור א' יחלו 100 תלמידים חדשים שילמדו את מסכת מכות וישמעו שיעורים מהר"מים רבי חנוך לודמיר ורבי בצלאל קרויס.

בישיבת שערי שמועות שבבית חלקיה יחלו כ-69 בחורים שהתקבלו לשיעור א' את זמן אלול החדש וילמדו מסכת בבא קמא אצל המגיד שיעור רבי אליהו פינקוס.

בישיבת בית שמעיה יפתחו את הזמן החדש עם קבלתם של 90 תלמידים חדשים שילמדו אף הם בזמן אלול את מסכת מכות ויחולקו לשני שיעורים מקבילים אותם ימסרו ראש הישיבה הגאון רבי אהרון אנגלנדר ורבי אברהם פרישמן.

גם בחצרות החסידים נרשמת תכונה והתעוררות רבתי ואכן האדמו"רים מגור, ויזניץ, תולדות אהרן, סערט ויזניץ ישובו השבוע לארץ מנופש באוסטריה, אנגליה ושוויץ ובמקביל יחל הבוקר הזמן החדש גם בעולם הישיבות החסידי תוך התחזקות לקראת הימים הנוראים בהם יסתופפו רבבות בצילם של מנהיגי חצרות הקודש.

במקביל, עשרות אלפי אברכים הכוללים בכל רחבי הארץ ישובו גם הם היום ללימודם ויחלו את זמן אלול בחיזוק והתעלות בתורה הקדושה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר