סוער בירושלים

גפני ביקש אך ברקת מסרב להיפגש עם אליעזר ראוכברגר

מחריף הקרע בין ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ל'דגל התורה'. ח"כ גפני שוחח עם ברקת בניסיון לישר את ההדורים, ברקת הביע זעם על "ההסתה" כנגדו ועדיין מסרב להיפגש עם ראוכברגר (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
ראוכברגר עם ברקת (צילום ארכיון: שלומי כהן)

סוער בירושלים: הקרע בין ראש עיריית ירושלים ניר ברקת לחברי מועצת העיר מטעם 'דגל התורה' עולה הבוקר (ראשון) מדרגה, כאשר גם התערבותו של יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני לא עזרה וראש העיר ניר ברקת מסרב להיפגש עם חבר מועצת העיר אליעזר ראוכברגר.

אחרי חודשים סוערים ביחסים, שבמרכזם סערת הספורטק וחילולי השבת בירושלים - למרות שברקת מבהיר שוב ושוב כי אין לו כל קשר לקולנוע החדש מאחר ומדובר בשטח פרטי, היחסים בין ברקת לראוכברגר הפכו לעכורים במיוחד.

ראוכברגר הפך לאיש השנוא ביותר בלשכת ראש העיר וברקת באופן עקבי לא מסכים להיפגש עם חבר המועצה מ'דגל התורה'.

ביום שישי האחרון היה נראה כי יש פריצת דרך לשלום, יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני קיים שיחת טלפון עם ניר ברקת בה השניים ניסו ללבן את הדברים.

ל"כיכר השבת" נודע כי השיחה בין השניים הייתה שיחה קשה, גפני זעם על העובדה שראש העיר מחרים את איש 'דגל התורה' ואמר כי הוא יסרב להיפגש אתו כל עוד לא יעשה שלום עם ראוכברגר.

ברקת זעם, לא היסס ואמר בכעס לח"כ גפני: "הצביעות הזאת לא מקובלת עליי. מצד אחד מכפישים ומסיתים נגדי כאילו אני עוכר ישראל, ומצד שני יושבים איתי על הישגים בכיתות לימוד, הקצאות לבתי כנסת וכל צרכי המגזר".

לאחר השיחה הזו קיים גפני שיחה עם חבר המועצה יצחק פינדרוס, בשיחה עדכן גפני כי הוא לא ייפגש עם ברקת כל עוד הוא מחרים את ראוכברגר ולמעשה העניק גיבוי מוחלט לשליחו במועצת העיר. פינדרוס אמר לגפני כי לא ידע שראש העיר מחרים את ראוכברגר אך הדגיש כי אם הידיעה אכן נכונה הרי שאסור לו וגם לסגן ראש העיר ישראל קלרמן להיפגש עם ברקת.

באשר למה שהתרחש לאחר הפגישה, הגרסאות שונות, ב'דגל התורה' טוענים כי ברקת זימן ביום שישי את ראוכברגר לפגישה, ראוכברגר עצמו מאשר שקיבל זימון. מנגד, בלשכת ראש העיר אומרים שלא דובר על פגישה וכאמור לא תתקיים פגישה.

בלשכת ברקת גם הבוקר נשמעים כועסים על ראוכברגר. לדבריהם הדברים שראוכברגר כותב ב'יתד נאמן' הם: "שקרים והסתה על ראש העיר".

לדברי בכיר בעיירה: "ראכוברגר עסוק מבוקר עד ערב לרדוף את ברקת בשביל כותרות בעיתון בו הוא עובד, שילמד מחבריו החרדים איך להשקיע את האנרגיות האלו בכדי לעזור לציבור ששלח אותו למועצה".

בסופו של דבר, הפגישה שכנראה תוכננה להיערך בשעה 16:00 אחר הצהריים בין ברקת וראוכברגר - בוטלה.

גורם בכיר ב'דגל התורה' טוען בשיחה עם "כיכר השבת "כי "בבוקר יום שישי ברקת אמר לגפני שקובע פגישה, אחרי הצהריים אמר לו שהיועצים אומרים שיתד תוקף אותו בגלל לייזר והבוקר ביטל את הפגישה". לדבריו: "אף אחד מ'דגל' לא יפגוש אותו עד שישב עם לייזר ראוכברגר".

ראוכברגר עצמו אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "אני נבחר ציבור שנשלחתי על ידי גדולי ישראל לייצג את הציבור החרדי וצרכיו בירושלים עיר הקודש. הכאב של הציבור בגלל מה שקורה בעיר בנושא השבת הוא עצום.

"לצערי בסביבת ראש העיר יש יועצים חרדים במרכאות, המייעצים לראש העיר בנושא החרדי, ואת התוצאות אנו רואים בכאב רב בימים אלו גם בנושא השבת וגם במה שקורה בשכונות המעורבות.

"אמשיך לייצג נאמנה את עמדת גדולי ישראל וצרכי הציבור החרדי כולו, ללא חת וללא מורא. זה תפקידי ולכך נבחרתי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר