הלינץ' ברמת הגולן

המועמד למפכ"ל זהר דביר לא ציית לפקודה לאבטח פצועים סוריים?

"ידיעות אחרונות" מדווח, כי יום לפני הלינץ' ברמת הגולן בו נרצח פצוע סורי, הורה המפכ"ל לשעבר יוחנן דנינו, למפקד המחוז הצפוני זהר דביר לאבטח אמבולנסים צבאיים, אך זה לא קרה (משטרה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
דנינו ודביר (צילום: חטיבת דובר המשטרה)

האם המועמד למפכ"לות ומפקד המחוז הצפוני ניצב זהר דביר, נושא באחריות ללינץ' בפצועים הסורים? דיווח הבוקר ב"ידיעות אחרונות", טוען שדביר לא ציית לפקודת המפכ"ל לשעבר יוחנן דנינו בנושא.

על פי הדיווח, יום קודם לאירוע הקשה בנווה אטי"ב, נערכה ישיבת הפיקוד הבכיר במשטרה, וזאת בעקבות אירוע תקיפת הפצועים בחורפיש, שאירע יום קודם לכן. בישיבה הורה דנינו לדביר לתאם העברת פצועים מסוריה עם הצבא, ואף לגייס כוחות נוספים במידה ויהיה בכך צורך.

אלא, שהאמבולנס שהגיע מרמת הגולן לא קיבל ליווי משטרתי, ולווה רק בג'יפ של המשטרה הצבאית, מה שלא הותיר לו סיכוי מול עשרות המתפרעים הדרוזים, שגרמו למותו של אחד הפצועים ולפציעתם של שני חיילים.

גורמים במשטרה מתחו ביקורת על דביר, וטענו כי לא יתכן שאירוע כזה יטוטא מתחת לשולחן, למרות שכולם צפו אותו והמפכ"ל אף הורה להיערך אליו, וכעת מעוניינים למנות את דביר למפכ"ל.

דובר מחוז צפון במשטרה מסר בתגובה: "בניגוד לטענות העולות בכתבה, לא נפל כל פסול בהתנהלות המחוז בשני האירועים. המחוז פעל בדיוק בהתאם לחוק, לסמכותו ולהנחיות שניתנו. הדברים מעוגנים בפרוטוקול ישיבת סגל הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל. צר לנו שגורמים אינטרסנטיים מטילים רפש תוך התעלמות מהעבודות כי לא נמצא כל פסול בהתנהלות המחוז, לרבות בתפקודו לאחר האירוע, שכלל מעצר עשרות חשודים והבאת המבצעים לדין תוך תקופת מעצרם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר