זמן אלול

האלטערס' חוזרים שוב לישיבה: "קושי, כבר אין חברים. מיישמים כל סגולה"

האלטערס', הלא הם הבחורים המבוגרים בישיבות שטרם מצאו זיווגם, חזרו הבוקר שוב לספסלי הישיבה והקושי בלהישאר כמעט לבד רק גובר "כל דבר שיאמרו לי שיקרב אותי לזה אעשה" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולם אין כל קשר לנאמר בכתבה (צילום: נתי שוחט - פלאש90)

עשרות אלפי תלמידי ישיבה שבו היום (ראשון) לספסלי הישיבות לאחר חופשת 'בין הזמנים' של שלושה שבועות, ובין אותם אלו ישנם גם את ה"אלטעררס'" - הבחורים המבוגרים בוועדים הגבוהים, שתרם מצאו את זיווגם,

אהרון (שם בדוי) הלומד בישיבת "כנסת יחזקאל" באלעד יעשה את דרכו מהעיר בני ברק אל עבר הישיבה, אולם בשונה מ"זמן קיץ", הפעם הוא יגיע לישיבה בידיעה שכמה מהבחורים שהיו עימו התארסו או התחתנו. "אתה מגיע לישיבה בידיעה שכמה מהחברים הטובים שלך התארסו והשיעור הופך לקטן יותר".

"בשיעור שלי נשארו כמה בחורים בודדים", הוא אומר, "ויוצא מצב שבו אנחנו יכולים להיות אפילו בשלושה חדרים ובזה מסתכם השיעור שלנו, שמנה עשרות בחורים".

לדבריו, "יש קושי בעובדה שכל החברים שלך התארסו או התחתנו ואתה נשאר רווק בישיבה, שבה כבר אין לך חברים בגילך. זו התמודדות יום יומית. אין לזה תרופה אלא פשוט להתפלל שאני אהיה הבא בתור".

בישיבת פוניבז' לומדים מאות בחורים וביניהם לא מעט מבוגרים. "בשונה מישיבות אחרות, כאן ההתמודדות שלנו יותר קלה, כי עדיין יש כאן יותר בחורים מבוגרים שיש לך שיחות איתם. אבל עדיין בלילה כשאתה לבד, אתה מתמודד עם קושי הרווקות. שהנה החברים שלך התארסו והתחתנו ואתה לא", אומר שמעון הלומד בוועד שמיני.

"בגיל הזה אתה כבר לוקח ומיישם כל סגולה שנותנים לך", הוא אומר בייאוש, "אני כל כך רוצה כבר להתחתן שכל דבר שיאמרו לי שאולי יקרב אותי לזה, אני אעשה. למשל, בשבוע שעבר הייתי בקברו של הצדיק מיבניאל שאמר כי מי שיאמר את כל ספר התהילים יתחתן. אני מקווה שכך יהיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר